استاندار اصفهان:

نباید تنها به ظاهر پیروزی انقلاب اسلامی توجه کرد/ لزوم انتقال مبانی دفاع مقدس با شیوه‌های جدید به جوانان

«محسن مهرعلیزاده» گفت: اگر تنها به ظاهر پیروزی توجه کنیم از محتوا خالی خواهیم شد، برای همین باید به ارزش‌ها و رشادت‌های سال‌های دفاع مقدس توجه ویژه کرد و آن‌ها را با روشی نوین به نسل امروز انتقال داد.
کد خبر: ۲۷۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ - 04February 2018

نباید تنها به ظاهر پیروزی انقلاب اسلامی توجه کرد/ انتقال مبانی دفاع مقدس با شیوهای جدید به جوانانبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، «محسن مهرعلیزاده» استاندار اصفهان امروز (یک‌شنبه) در مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان، ضمن گرامی‌داشت ایام دهه فجر، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در ۳۹ سال پیش چنین‌ روزهایی رقم‌ خورد و رشادت‌های ده‌ها هزار شهید این پیروزی را رقم زد.

وی با اشاره به حضور تأثیرگذار و راهبردی جمهوری اسلامی در منطقه و ملت‌های مسلمان گفت: دشمنان این ملت از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی در حال دشمنی کردن با این ملت و نظام بوده و هستند و همچنان برای به زمین زدن این انقلاب توطئه می‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: هدایت مدبرانه رهبر و امام راحل به همراه حمایت و همدلی مردم و مسئولان سبب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و تا به امروز رشد، آگاهی، دیانت، اعتقاد، جان‌فشانی، شهامت و شجاعت ملت توانسته این حرکت عظیم را از مسیرهای سخت و دشوار عبور دهد و پیش ببرد.

وی با تأکید بر لزوم حفظ مبانی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر تنها به ظاهر پیروزی توجه کنیم و از محتوا و ریشه و توان موجود حرکت غافل شویم، قطعاً از محتوا خالی خواهیم شد، برای همین باید به ارزش‌ها و رشادت‌ها و ایثار سال‌های دفاع مقدس توجه ویژه کرد و آن‌ها را با روشی نوین به نسل امروز منتقل کرد.

مهرعلیزاده ادامه داد: باید مبانی و اصول را شناخت و این آثار و ارزش‌های انقلاب به اشکالی که به روز و مورد پسند جامعه باشد را در مقابل جوانان قرار داد و تنها به خاطره‌گویی یا نوشتن متن در کتاب و ساخت فیلم اکتفا نکرد. امروز وسایل و ابزار انتقال اطلاعات بسیار متفاوت‌تر از گذشته است، لیکن باید با رویکردی جدید جوانان را جذب کرد.

وی تأکید کرد: باید یاد رشادت‌ها، ایثارها و هشت سال دفاع مقدس را به هر صورتی که شده با بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی، آزادگان، رزمندگان حفظ و آن را به نسل آینده منتقل کنیم.

مهرعلیزاده با اشاره به لزوم استفاده از فناوری‌های نوین برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید انقلاب، اظهار کرد: چنین رویکردی جوانان و نوجوانان را جذب می‌کند و این فرهنگ‌های والا را به آن‌ها انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به افتتاح‌ همزمان مراکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان و ۹ استان دیگر کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور، بیان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان به مساحت ۲۲ هزار متر مربع طراحی شده و مرحله اول فاز نخست آن به وسعت هشت هزار مترمربع شامل سالن اجتماعات و سالن نمایش با ظرفیت ۴۵۰ نفر و نمایشگاهای حجمی و هنری است که امروز افتتاح می‌شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این مرکز فرهنگی به تجهیزات و فناوری‌های روز مجهز است و می‌تواند توانایی‌ها و مشخصات ویژه دوران دفاع مقدس را با تکنولوژی روز نشان دهد.

وی با بیان این‌که اکنون مرحله نخست از فاز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان افتتاح می‌شود، گفت: مرحله دوم فاز یک این مجموعه در ۳ خرداد و مرحله سوم در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح فاز یک این مجموعه بخش اعظمی از ‌پروژه به سرانجام می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار