فرمانده سپاه «ثارالله» کرمان:

پوشش نامناسب برخی زنان در جامعه به شخصیت زن لطمه وارد می‌کند

سردار «غلامعلی ابوحمزه» با ابراز تأسف از حضور برخی بانوان با پوشش‌های نامناسب در جامعه، گفت: این حرکت به شخصیت زن و جامعه لطمه وارد می‌کند. زن‌ها باید ارزش وجودی خودشان را درک کنند و بدانند که زن از چه جایگاه بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۲۷۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳ - 04February 2018

بسیج متعلق به مردم، انقلاب و نظام است

به گزارش خبرنگاردفاع پرس از کرمان، «فاطمه السادات حسینی» مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان به همراه مشاوران ادارات و سازمان‌های استان امروز (یک‌شنبه) با سردار «غلامعلی ابوحمزه» فرمانده سپاه «ثارالله» کرمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار ابوحمزه در این دیدار، ضمن عرض تبریک ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسب ایام فاطمیه (س)، به سخنی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان فرمودند: «اگر ما بخواهیم در انجام وظایفی که در بخش‌های مختلف بردوش داریم موفق شویم، بایستی سه نکته را مد نظر داشته باشیم که شامل بصیرت، اخلاص و به موقع و به اندازه عمل کردن است.

ابوحمزه در ادامه به بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی مردم در جامعه و به خصوصیات یک شخص بصیر اشاره کرد و گفت: انسان بصیر کسی است که راه و هدف را به درستی می‌شناسد و می‌تواند به درستی وظایف خود را انجام دهد و علاوه بر بصیر بودن، اخلاص در عمل نیز بسیار مهم است.

وی نکته سوم را به موقع و به اندازه عمل کردن عنوان کرد و گفت: برای انجام کار‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید اولویت‌بندی و ظرفیت‌ها و تأثیر آن را شناسایی کنیم، سپس اولویت‌ها را بر اساس نیاز جامعه تشخیص داده و عمل کنیم و آن‌وقت است که در انجام کار‌ها موفق خواهیم بود.

سردار ابوحمزه گفت: بسیج و سپاه آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها را دارد و در واقع بسیج متعلق به مردم، انقلاب و نظام است.

وی به نقش کلیدی و بی‌بدیل زنان در دورن انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش بسیار اثرگذاری داشتند و اگر این گذشت و ایثار آنان نبود، شاید ما به چنین موفقیت‌هایی نمی‌رسیدیم.

فرمانده سپاه «ثارالله» کرمان همچنین به حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: زنان در همه عرصه‌ها، اجتماعی، سیاسی، پژوهشی، نظامی، مدیریتی و بین‌المللی نقش بسیار گسترده و فعالی دارند.

وی با ابراز تأسف از حضور برخی بانوان با پوشش‌های نامناسب در جامعه، افزود: این حرکت به شخصیت زن و جامعه لطمه وارد می‌کند. زن‌ها باید ارزش وجودی خودشان را درک کنند و بدانند که زن از چه جایگاه بالایی برخوردار است.

سردار ابوحمزه اظهار داشت: شهید «محسن حججی» به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) معجزه انقلاب بود و همسر این شهید نقل کردند که وی به دنبال جریان بود و همیشه می‌گفت: «دوست دارم یک کاری بکنم که جریان‌ساز شود» و خود جریان‌ساز شد.

وی با بیان این‌که شهیدحججی درباره احترام به پدر و مادر و همسر بسیار مقید بود، گفت: ایشان در فعالیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف مساجد، حسینیه‌ها، اردوی جهادی و جبهه مقاومت انجام می‌داد، کار‌های سخت را با شرط این‌که کسی متوجه نشود که این کار کجا و چگونه انجام شد قبول می‌کرد و همیشه خدا را در انجام کار‌ها در نظر داشت.

فرمانده سپاه «ثارالله» کرمان افزود: آن چیزی که ماباید ترویج دهیم فرهنگ بسیج است، ترویجی که همراه با تفکر، اندیشه و ایده بسیج است و اگر توانستیم فرهنگ بسیج را رواج دهیم و در جامعه پیاده کنیم می‌توانیم جامعه موفقی داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث بسیار مهم فضای مجازی، ادامه داد: آن چیزی که ما بیش از همه با آن نیاز داریم سواد رسانه‌ای است و باید نسبت به این مسئله اطلاعات کافی را داشته باشیم و باید نحوه درست و صحیح استفاده کردن از تکنولوژی روز دنیا که جلوی آن هم نمی‌شود گرفت و مخالفتی داشت، آموزش ببینیم.

سردار ابوحمزه ادامه داد: استفاده نادرست از فضای مجازی باعث خشونت، ترس و استرس و از هم پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود.

همچنین در این دیدار مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان به نقش و جایگاه زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: بانوان در محیط خانواده و بیرون از خانه هم نقش مؤثری را ایفا می‌کنند و همچنین نقش تربیتی فرزندان بر عهده مادران است.

وی با بیان این‌که زنان کرمانی ظرفیت‌های بزرگی در جامعه دارند، گفت: ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی طرح‌هایی آماده کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با کمک خواهران بسیج در پایگاه‌های مساجد آن‌ها را عملیاتی کنیم.

حسینی با اشاره به این‌که مادران ما باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی در جامعه آگاهی کامل داشته باشند و این آسیب‌ها گریبان‌گیر خانواده‌ها شده است، افزود: امیدواریم با اجرای طرح تاب آوری در جامعه، صبر زنان در برابر مشکلات افزایش یابد.

وی گفت: حضور خواهران بسیجی در پایگاه‌های مساجد بهترین گزینه است که با استفاده از مشاورین بسیج و جلسه‎های مختلف روشنگری، قدمی در جهت تحکیم خانواده برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار