باشه آهنگر:

باید درباره شهدای اقلیت‌های دینی فیلم بسازیم/ موضوعات زیادی از دفاع مقدس باقی مانده است

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» با بیان اینکه باید درباره شهدای اقلیت‌های دینی فیلم بسازیم، گفت: موضوعات زیادی از دفاع مقدس باقی مانده که باید درباره آن فیلم ساخت.
کد خبر: ۲۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ - 07February 2018

باید درباره شهدای اقلیت های دینی فیلم بسازیم/ موضوعات زیادی از دفاع مقدس باقی مانده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری فیلم سینمایی «سر زیر آب» با حضور عوامل فیلم در سینما ملت، کاخ رسانه با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

«محمدعلی باشه‌آهنگر» کارگردان این اثر سینمایی اظهار داشت: قصه اصلی این فیلم معراج شهدایی است که اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد.

وی درباره آینده مسیر فیلم‌سازی حوزه دفاع مقدس گفت: اینکه از فیلم من تعریف و تمجید می‌شود حالم خوب می‌شود و مجبور می‌شوم به سراغ موضوعات دفاع مقدس بروم. در حالی‌که برای این فیلم‌نامه شش سال زحمت کشیدم.

این کارگردان افزود: 16 بار فیلم‌نامه من در «سر و زیر آب» بازنویسی شد و نفس ما را گرفت. خیلی دوست دارم این مسیر را ادامه دهم؛ تا دلتان بخواهد درباره دفاع مقدس موضوع وجود دارد و سعی می‌کنم در این ژانر ثابت قدم باشم.

باشه‌آهنگر درباره عدم همکاری نهادها برای تولید آثار دفاع مقدس تصریح کرد: من واقعا از عدم همکاری دستگاه‌ها حیرت می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: بحث ادیان چیزی است که به امنیت ملی کمک می‌کند و لازم است مورد وحدت  واقع شود. کشور متعلق به همه است، اقلیت‌های دینی زحمت زیادی برای دفاع مقدس کشیده‌اند. زرتشتیان نسبت به جمعیتشان 2 برابر ما زحمت بیشتری کشیده‌اند و شهید تقدیم کرده است.

این کارگردان عنوان کرد: در دفاع مقدس شهدای کلیمی، مسیحی، بهایی و سنی وجود دارد که باید درباره آن‌ها فیلم بسازیم. این کشور پوست‌اندازی کرده و ترسی نداریم. من در این فیلم به آشتی میان ادیان معتقد بودم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار