مجتبی مطهری:

امام خمینی به دنبال احیای هویت دینی و الهی مردم بود

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امام خمینی (ره) درصدد احیای هویت دینی و الهی مردم و در نتیجه احیای تمدن نوین اسلامی بود، نه اینکه صرفاً روحانیون حاکم بر مردم شوند.
کد خبر: ۲۷۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ - 11February 2018

امام خمینی به دنبال احیای هویت دینی و الهی مردم بودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «مجتبی مطهری» عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگویی با اشاره به فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به اینکه یک انقلاب فرهنگی است و رهبری آن را امام خمینی (ره) عهده‌دار بود، بر اساس مشیت و اراده حق و سنت الهی این فرهنگ آسمانی تا به امروز در جهان اثرگذاری خاصی داشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: هرچند این اثرگذاری تدریجی باشد و در نگاه اول و به ظاهر به نظر نیاید، اما در یک بینش عمیق و سیر تاریخی سیاسی این تأثیر مرحله به مرحله در جهان اثر بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به آینده انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آینده انقلاب اسلامی مسیری رو به تکامل است و می‌تواند همچون گذشته در کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی تأثیر بگذارد، اما این به شرطی است که دانشجویان و مسئولان و مردم سطح فکر و اندیشه خود را در معارف دینی بالا ببرند و در تزکیه اخلاقی خویش بکوشند و در مقابل استکبار صبر و استقامت کنند.

مطهری با تأکید بر لزوم شناخت دقیق نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) درصدد احیای هویت دینی و الهی مردم و در نتیجه احیای تمدن نوین اسلامی بود، نه اینکه صرفاً روحانیون حاکم بر مردم شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها