معاون آموزشی وزیر بهداشت:

نیروی انسانی مورد نیاز در بخش پزشکی در داخل کشور تربیت می شوند

معاون آموزشی وزیر بهداشت، در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی و شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی اظهار داشت: در نظام آموزشی فارغ التحصیلی نداریم بلکه دانش آموختگی داریم و تمام نیروی انسانی مورد نیاز در بخش پزشکی در داخل کشور تربیت می شوند و این یک سرمایه بزرگ برای کشور است.
کد خبر: ۲۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 12September 2014

نیروی انسانی مورد نیاز در بخش پزشکی در داخل کشور تربیت می شوند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،امیر حسین ضیایی عنوان کرد: ما می توانیم ادعا کنیم که از صفر تا 100 نیاز نیروی انسانی کشور را در داخل تامین می کنیم و حتی نیاز نیروی انسانی متخصص کشورهای منطقه را نیز می توانیم مرتفع کنیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: خدمت به همنوع بزرگترین شاخص سلامت معنوی است و امروز فرصت خدمت فراهم شده است و همیشه باید دانست هر خدمتی که ارایه می شود در درجه اول سود معنوی و مادی آن به خود ما برمی گردد.

ضیایی خاطرنشان کرد: تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی در تمام رشته ها امسال افزایش داشته اما درصد قبولی نهایی نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

وی به ضرورت بازنگری واعمال تغییرات درخصوص نحوه پذیرش داوطلبان مرد و زن در رشته های تخصصی اشاره  کرد و گفت: در رشته های تخصصی 46درصد زنان و 54 درصد مردان شرکت کرده اند و در رشته های فوق تخصص 28 درصد زنان و 72 درصد مردان حضور داشتند. البته حضور زنان در صحنه های اجتماعی مایه افتخار است اما با توجه به نیاز نیروی انسانی در برخی از مناطق کم برخوردار شاید لازم باشد که تغییراتی را در این خصوص لحاظ کنیم تا از نظر پذیرش جنسیتی مدیریت صورت پذیرد.

وی افزود: در برخی از رشته های فوق تخصصی نیز ما دارای ظرفیتهای خالی هستیم که درصدد هستیم این ظرفیتها را با پذیرش داوطلبان خارجی پرکنیم . این داوطلبان ضمن این که با نظام درمانی و آموزش پزشکی ما آشنا می شوند در واقع سفیرانی برای آموزش مکتب ما هستند و در سالهای آتی شاهد تربیت دستیار فوق تخصصی و فلوشیب خارجی خواهیم بود.

ضیایی با بیان این که آزمونهای امسال از نظر نتایج تفاوت عمده ای با سال گذشته نداشته است تاکید کرد: تعداد شرکت کنندگان 12درصد افزایش یافته و سعی کردیم روشهای جدیدی را در آزمون به کار ببریم . البته سعی ما این است از روشهای کارآمد و به روز استفاده کنیم تا مطمئن باشیم دانش آموختگان ما از نظر دانش ، مهارت ، معلومات ، تجربه و اخلاق مورد ارزیابی قرار می گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار