مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

افزايش شمار نظاميان ناتو، حمله موشکی به فرودگاه قندهار، کشته شدن 45 تروریست در ولایات مختلف افغانستان طی 24 ساعت گذشته مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز چهارشنبه 25 بهمن افغانستان است.
کد خبر: ۲۷۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹ - 14February 2018

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، افزایش شمار نظامیان ناتو در افغانستان، حمله راکتی به فرودگاه قندهار، کشته شدن 45 تروریست در ولایات مختلف افغانستان طی 24 ساعت گذشته، مهمترین رویدادهای امنیتی امروز چهارشنبه 25 بهمن افغانستان است.

افزایش شمار نظامیان ناتو در افغانستان

دبیرکل ناتو بار دیگر بر افزایش شمار نیروهای ناتو در افغانستان به 16 هزار نفر تاکید کرده و گفت: افزایش سربازان این سازمان در این کشور جنگ زده یک نیاز است.

دبیرکل ناتو بار دیگر بر افزایش شمار نیروهای ناتو در افغانستان به شانزده هزار نفر تاکید کرد.

 «ینس استولتنبرگ» اعلام کرد: ناتو درصدد است شمار نظامیان خودرا در افغانستان از سیزده هزارنفر در سال گذشته میلادی به سقف شانزده هزار نفر برساند.

حمله راکتی به فرودگاه قندهار

بنابر گزارش‌های رسیده، گروه طالبان به فرودگاه ولایت قندهار چند راکت پرتاب کردند.

گروه طالبان روز گذشته به فرودگاه قندهار چندین راکت پرتاب کردند، اما تاکنون از خسارات و تلفات آن اطلاعی در دست نیست.

در همین حال وزارت دفاع بلغارستان که نظامیانش در آن فرودگاه مستقر هستند، حملات راکتی را تایید کرده و اعلام کرد، که به نظامیان آن کشور آسیبی نرسیده است.

بازداشت 14 تن به اتهام حمل مواد مخدر در هرات

14 تن در هرات به جرم حمل موادمخدر بازداشت شدند که در میان آنان یک زن نیز وجود دارد.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر افغانستان می‌گوید که ۱۴ تن از جمله یک زن به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده است.

پلیس این افراد را از ولایات کابل، هرات، پروان، ننگرهار، بادغیس و جوزجان دستگیر کرده است.

کشته شدن 45 تروریست در ولایات مختلف افغانستان طی 24 ساعت گذشته

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در نتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف افغانستان، تلفات سنگینی به مخالفان مسلح وارد شده است.

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در 24 ساعت گذشته، 11 عملیات برنامه ریزی شده و 21 عملیات ویژه را در 13 ولایت این کشور راه‌اندازی کردند.

این عملیات‌ها در ولایات ننگرهار، کنر، پکتیکا، ارزگان، زابل، فراه، فاریاب، قندوز، تخار، جوزجان، بدخشان، نیمروز و هلمند صورت گرفت که در نهایت 45 تروریست کشته شدند.

دفع حمله گروهی طالبان به پاسگاه‌های پلیس فاریاب

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که حمله گروهی طالبان برای تصرف پاسگاه‌های امنیتی در شهرستان قیصار ولایت فاریاب دفع شده است.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که گروهی از اعضای طالبان، شب گذشته، بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی در منطقه دشت نودری شهرستان قیصار ولایت فاریاب حمله کردند که این حمله، توسط نیروهای امنیتی افغانستان دفع شد.

کشته شدن دو تن در سمنگان توسط طالبان

برخی منابع محلى مى‌‌گویند که طالبان، دو تن از افراد خود را در شهرستان خرم سارباغ ولایت سمنگان به قتل رسانده اند؛ اما طالبان می‌گویند که این دو تن پلیس محلى بودند.

قاری عبادالله مجاهد فرماندار خرم سارباغ گفت که دو تن از ساکنان شهرستان خرم باغ ولایت سمنگان به دست طالبان کشته شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها