امیر عبدالهیان با وزیر امورخارجه آفریقا دیدار کرد

امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در پایتخت آفریقای جنوبی با ماشابانه، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۲۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ - 13September 2014

امیر عبدالهیان با وزیر امورخارجه آفریقا دیدار کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از وزارت امور خارجه، ماشابانه وزیر امورخارجه افریقای جنوبی با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و دیدار با رییس جمهور و وزیر خارجه کشورمان مذاکرات اخیر خود در تهران را مفید و عزم جدی طرفین برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به مذاکرات تهران و ١+٥ افزود: آفریقای جنوبی از حقوق هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده است و آفریقای جنوبی از حل و فصل این موضوع و رفع تحریم ها حمایت می کند.

وی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی درغزه در جنگ 51 روزه اخیر، به ابتکارات دولت آفریقای جنوبی برای اعزام هیاتی به کشورهای منطقه و ایران اشاره کرد و إظهار داشت: دولت مطبوعش مراتب انزجار خود را از اقدامات ضد انسانی علیه مردم بی دفاع فلسطین اعلام کرده و حزب حاکم کنگره ملی این کشورنیز با جدیت تمام این مسئله را پیگیری می کند و در برابر کشتار زنان و کودکان بی دفاع و مظلوم فلسطین ساکت نمی نشیند و مراتب اعتراض خود را نیز به مقامات تل آویو اعلام کرده ایم.

امیرعبداللهیان نیز دراین دیدار با تشریح مذاکرات صورت گرفته با مقامات مختلف آفریقای جنوبی در جریان پنجمین کمیته سیاسی دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی دوازدهمین کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه با تشریح سیاست های اصولی کشورمان در حوزه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم  خاطر نشان کرد: متاسفانه دامنه فعالیت های تروریستی به غرب آفریقا نیز کشیده شده است و از این رو ضرورت همکاری های بیشتر منطقه ای احساس می شود.

امیرعبداللهیان با مهم ارزیابی نمودن روابط اقتصادی و تجاری افریقای جنوبی و ایران بر ضرورت تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور تاکید واظهار داشت: خوشبختانه در هفته جاری و هم زمان با برگزاری پنجمین کمیته سیاسی دو کشور ، اتاق مشترک بازرگانی تهران و پرتوریا شروع بکار نموده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها