حجت‌الاسلام راشد یزدی:

شهدا سرمایه‌های ارزشمند انقلاب هستند/ دفاع مقدس امتحان بزرگ ملت ایران بود

یک کارشناس دینی گفت: شهدا تنها متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به همه ملت ایران و همه تاریخ این ملت تعلق دارند و رنگ قرمز پرچم مقدس ایران نشانی از خون این شهدای مظلوم است.
کد خبر: ۲۷۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ - 15February 2018

شهدا سرمایه‌های ارزشمند انقلاب هستند/ دفاع مقدس امتحان بزرگ ملت ایران بودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی در ویژه برنامه وداع با ۳۰ شهید گمنام دفاع مقدس که با حضور پرشور امت حزب‌الله و مسئولان استانی و فرماندهان ارشد نظامی خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: شهدا کسانی هستند که با مرگ سرخ که بهترین نوع مرگ است از این دنیا رفتند.

وی تصریح کرد: اولین انسانی که در روی زمین وفات کرده هابیل است که به دست برادرش قابیل به شهادت رسیده و خداوند مرگ سرخ را نصیب او کرد. در شهادت شخصیت فرد مهم است نه شخص، بنابراین هر چند این شهدا گمنام و بی‌نام و نشان هستند، ولی در قلب تک تک ملت ایران جای دارند.

راشد یزدی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، اظهار کرد: طبق آیات قرآن حیات واقعی را شهدا دارند و یاد شهید حتی بعد از گذشت سال‌ها و قرن‌ها فراموش نمی‌شود و شهدا در تاریخ بشریت حیات جاودان دارند.

وی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان سرور و سالار شهیدان نام برد و عنوان کرد: هیچ شخصیتی در طول تاریخ به اندازه امام حسین (ع) شهرت و محبوبیت ندارد و محبت آن حضرت در سینه هر انسان آزاده موج می‌زند.

این کارشناس دینی افزود: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس امتحان بزرگی را پس داد و البته برای سربلند شدن در این امتحان هزینه‌های بسیاری را صرف کرد، ولی امروز سرمایه‌های عظیمی همچون شهدا را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: شهدا تنها متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به همه ملت ایران و همه تاریخ این ملت تعلق دارند و رنگ قرمز پرچم مقدس ایران نشانی از خون این شهدای مظلوم است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه شرکت در مراسم یادبود شهدا از اجر و پاداش بسیاری برخوردار است، بیان کرد: شما با شرکت در مراسم وداع با شهدای گمنام نشان دادید که هنوز هم به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستید.

منبع: آستان نیوز

نظر شما
پربیننده ها