امام جمعه سمنان:

مردم سمنان ۲۲ بهمن نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند

آیت‌الله «سیدمحمد شاهچراغی» گفت: مردم سمنان در روز ۲۲ بهمن به جهانیان اعلام کردند مردم هیچ‌وقت از انقلابی که خود خلق کردند، گریزان نبوده و با تمام وجود از ارزش‌های آن دفاع خواهند کرد.
کد خبر: ۲۷۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ - 16February 2018

مردم سمنان با راهپیمایی تماشایی خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند

به گزارش دفاع پرس از سمنان، آیت‌الله «سیدمحمد شاهچراغی» امام جمعه سمنان، امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در جمع مردم سمنان، با قدردانی از حضور پرشکوه و تماشایی مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردم استان سمنان با راهپیمایی تماشایی خود، تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی افزود: مردم همیشه درصحنه پیرو ولایت رهبری با این حضور گسترده خود ثابت کردند که گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری هستند و با این حرکت تماشایی خود در این روز، به جهانیان اعلام کردند که مردم ایران هیچ‌وقت از انقلابی که خود خلق کردند، گریزان نبوده و با تمام وجود از ارزش‌های آن دفاع خواهند کرد.

آیت‌الله شاهچراغی گفت: دشمنان انقلابی که از اغتشاشات چندنفری در کشور امیدواری تضعیف و سرنگونی نظام را در سر خود پرورانده بودند، وقتی حضور تماشایی مردم غیور و ولایت‌مدار ایران را به تماشا نشستند، بر شکست خود اعتراف کردند.

وی گفت: شما با این راهپیمایی امید دشمن را به یأس تبدیل و چشم دشمن را کور کردید و دشمنان نظام و انقلاب هم باید بدانند این ملت را هرگز نمی‌توانند از نظام و رهبری دور کنند.

امام جمعه سمنان در همین ارتباط با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که مسؤولان قدر این مردم را بدانند، خطاب به مسؤولان نظام متذکر شد که باید در رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان اقدام کنند.

خطیب نماز جمعه سمنان امنیت حاکم در کشور را نعمتی بزرگ و دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: این امنیت رایگان به دست نیامده، مردم امنیتی که با رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، خون شهیدان انقلاب به‌ویژه شهدای مدافع حرم و صبر انقلابی مردم به‌دست‌آمده را هرگز به‌راحتی از دست نخواهند داد و مردم برای حفظ این امنیت و انقلاب تا آخرین‌نفس و آخرین قطره خون از آن صیانت خواهند کرد.

شاهچراغی با یادآوری روز یکم اسفندماه به‌عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس، یاد و خاطره شهادت ۴۰ نفر از روحانی مسؤول در این روز را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهدای مدافع حرم غیر ایرانی هم در حفظ امنیت منطقه نقش دارند بر توجه به خانواده آنان که برخی از آنان خانواده‌های نیازمندی هستند، تأکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان همچنین فرارسیدن شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه‌زهرا (س) این روز را به حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام و تقلید و نمازگزاران تسلیت گفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی این بانوی بزرگ‌وار، دفاع از ولایت حضرت‌زهرا (س) را که روح دین و اسلام است را از مهم‌ترین ویژگی‌های این بانوی بزرگوار برشمرد و گفت: حضرت زهرا (س) شهیده ولایت است.

شاهچراغی در همین ارتباط از مردم خواست تا با برگزاری مراسم عزاداری، راه و رسم زندگانی این بانوی بزرگوار را در دل‌ها زنده کنند.

وی با اشاره به رعایت تقوای الهی، راه ورود به بهشت و دوری از آتش دوزخ را رعایت این عمل مهم دانست و گفت: خداوند در آیاتی بسیار در قرآن کریم بر حفظ تقوای خود و همسر و فرزندان خود توصیه کرده است.

خطیب نماز جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه دنیا میدان مسابقه است، گفت: خداوند دنیا را برای مسابقه خلق کرده و آن مسابقه به‌سوی خوبی‌ها و خیرات است و شرکت در نماز جمعه نیز یکی از این مسابقه خوبی‌هاست.

شاهچراغی تقرب به خداوند و ورود به بهشت را دو فایده این مسابقه دانست و افزود: حضرت علی (ع) بعد از حضرت محمد (ص) جلودار این مسابقه شدند، حضرت علی (ع) جلودار مسابقه توجه به ایمان، نماز، جهاد، عفو و گذشت و رسیدگی به محرومان و تهیدستان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها