جنایات سازمان‌یافته چالش استراتژیک رژیم صهیونیستی

بیش از ۳۰ خانواده صهیونیست پیوسته جنایات سازمان‌یافته را در اراضی اشغالی اداره می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰ - 17February 2018

جنایات سازمان یافته چالش استراتژیک رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سخنرانی اخیر «بنی گانتس» رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره چالش‌های استراتژیک این رژیم مسائل جدیدی را برای همگان روشن کرده است.

وی اخیرا اعلام کرده بود بزرگترین چالشی که در حال حاضر اسرائیل با آن مواجه هست تعلیم و تربیت و دودستگی در جامعه و نابرابری و مشکلات دیگر است.

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، اگر کمی به عقب برگردیم اسناد ویکی لیکس که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد از چالشی در داخل چالش دیگری پرده برداشت که بنی گانتس نسبت به آن هشدار داده بود و در تلگرافی که جیمز کانینگهام، سفیر آمریکا در آن زمان به وزارت خارجه آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال مخابره کرده بود نسبت به جنایت سازمان یافته در اراضی اشغالی و خطر گسترش آن علیه آمریکا هشدار داده بود که در متن این تلگراف آمده بود: "جنایت سازمان یافته از مدت‌ها قبل در اسرائیل ریشه داشته، اما در دوره اخیر به شدت گسترش یافته است.

کانینگهام همچنین گفت که سفارت کشورش برای ممانعت از رسیدن جنایتکاران به آمریکا تلاش می‌کند، اما این تلاش‌ها همیشه با موفقیت همراه نیست. 

آوی والنتین، روزنامه نگار صهیونیست نیز در سال ۱۹۷۷ تحقیق گسترده‌ای را درباره ریشه وجود جنایت سازمان یافته در اراضی اشغالی که پلیس در آن زمان با صحبت کردن درباره آن مخالف بود منتشر کرد که روزنامه هاآرتص در سال ۲۰۰۸ آن را بازنشر کرد که این تحقیق به رابطه این جنایت با شخصیت‌های برجسته و همچنین افسران ارشد ارتش اشاره دارد.  در حال حاضر داده‌های پلیس رژیم صهیونیستی به وجود بیش از ۳۰ خانواده اسرائیلی اشاره می‌کنند که جنایت سازمان یافته را اداره می‌کنند و با توجه به تعداد ساکنان و مساحت جغرافیایی این تعداد در مقایسه با دیگر کشور‌ها تعداد بسیار زیادی است.

خانواده‌های مذکور در دامنه جغرافیایی از جمله در تمامی مساحت فلسطین اشغالی از شمال و مرکز و جنوب تقسیم شده‌اند و با توجه به اهمیت فعالیت‌ها به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند که خانواده‌های فرعی ارج و اعتبار کمتری دارند و می‌توان آن‌ها را خانواده‌های محلی نامید که بیشتر در زمینه مخدرات، روسپی‌گری و پولشویی و اقدامات دیگر فعالیت می‌کنند.  

هر کدام از این خانواده‌ها حقوق ماهانه مشخصی دارند و سرپرست خانواده این سازمان را اداره می‌کند و افسر عملیات نیز مسئولیت اجرای دستورات سرپرست را برعهده دارد، اما دبیر صندوق مسئول حفظ اموال و عملیات پولشویی است و مهندس نیز مسئول تأمین و ساختن بمب‌ها و مجهز کردن به سلاح و آموزش و عضوگیری است.  

فعالیت‌های خانواده‌ها به صورت عمودی اداره می‌شود که برخی از آن‌ها از زندان و برخی دیگر پس از فرار سرپرست خانواده به دلیل تحت پیگرد قرار گرفتن از خارج اداره می‌شود و مهمترین این خانواده‌ها عبارتند از: البیرون، شالوم دومرانی، ابرگیل، صموئیل هروش، میخائیل مور، عمیر مولنیر، ابوکلیب، ابوتبول، آوی روحان، موسلی، لیوا، نیو زگوری و ...  

روزنامه گاردین انگلیس خانواده ابرگیل را در لیست پنج خانواده بزرگ و قوی جنایت سازمان یافته در جهان قرار داده است که این خانواده در کنار خانواده‌های جنایت سازمان یافته در مکزیک و ایتالیا قرار گرفته است. ابرگیل در زمینه ترویج مخدرات نه تنها در اراضی اشغالی بلکه در آمریکا و دیگر کشور‌ها فعال است.  بخش تحقیقات مرکزی در پلیس رژیم صهیونیستی برآورد کرده که درآمد‌های این خانواده‌ها تا اواسط دهه گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار بود، اما پس از سال ۲۰۱۳ به شدت افزایش یافت ودرحال حاضر پلیس این رژیم برآورد کرده که این درآمد‌ها سالانه ده‌ها میلیارد دلار باشد و این مساله به دلیل این رخ داده که اکنون این خانواده‌ها از طریق اینترنت قمار را اداره می‌کنند و بر بازار صرافی نظارت داخلی دارند و بر بخش‌ها و تجارت از طریق رستوران‌ها، کازینو‌ها و بار‌ها کنترل دارند.  

یوحنان دانینو، مدیرکل پلیس صهیونیستی هم اخیرا فاش کرد که ارتش این رژیم تأمین کننده اصلی ابزار‌های جنگی است که خانواده‌های جنایت سازمان یافته در شهر‌های اراضی اشغالی برای اجرای عملیات ترور از آن استفاده می‌کنند.  

وی گفت: پلیس نگران افزایش تعداد انفجار‌های تروریستی است که توسط بمب‌هایی انجام می‌شود که خانواده‌های جنایت سازمان یافته آن را از انبار‌های ارتش اسرائیل توسط سربازانی به دست می‌آورند که آن‌ها این بمب‌ها را سرقت می‌کنند و بعد در بازار سیاه جنایت سازمان یافته می‌فروشند.  

خانواده‌های جنایت سازمان یافته در اراضی اشغالی ده‌ها عملیات ترور را در میان خود و کسانی که از خطوط قرمز عبور کرده‌اند، در سه سال گذشته و مشخصا در مرکز تل‌آویو انجام داده‌اند که تحقیقات پلیس در بیشتر موارد به شناسایی عامل اصلی عملیات منجر نشده است.  گفتنی است براساس آمار‌های پلیس برای یک عملیات ترور ۵۰ هزار دلار داده می‌شود که غالبا از طریق کار گذاشتن بمب در خودروی مقتول صورت می‌گیرد.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها