سید عباس صالحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ایجاد موزه ملی هنرهای تجسمی پیگیری می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری ایجاد موزه ملی هنرهای تجسمی برای شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ - 24February 2018

«سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: برخی از اتفاقات دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی اتفاقات تازه‌ای است.

وی گفت: جریان هنرهای تجسمی در استان‌های مختلف ایران فعال، جدی و سرزنده است. حضور 20 استان در این جشنواره یک اتفاق خوب در این دوره بود. همچنین نمایش آثار بخش نام‌آوران در فرهنگسرای نیاوران یک فرصتی را فراهم کرد تا کسانی که می‌خواهند در این فضا قرار گیرند و بتوانند مشارکت داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: حضور 10 هزار اثر در بخش مسابقه جشنواره یک فضای فعال و خلاق را به وجود آورده بود که در نهایت بیش از 80 اثر در فضای عرضه قرار گرفت.

صالحی درباره مطالبه هنرمندان تجسمی درباره موزه ملی هنرهای تجسمی بیان کرد: ایجاد موزه ملی یکی از مطالباتی است که به نظر می‌آید واقعی و جدی است و نکته قابل توجه در عرصه تولید هنرهای تجسمی این است که موزه‌های ما متناسب با تکثیر کمی و کیفی آثار نیستند.

وی اذعان کرد: ما فاصله قابل توجهی بین فضای تولید و عرضه داریم. البته گالری‌های خصوصی شکل گرفته‌اند که باید مورد حمایت قرار گیرند اما سهم دولت در مکان‌های پایدار برای فرصت عرضه هنرهای تجسمی تولید شده بخصوص در مقطع جشنواره‌ها باید افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخاطر شرایط محدودی که برای عرضه آثار وجود دارد در فرهنگسرای هنر تعداد محدودی از آثار رسیده به این جشنواره عرضه شد. به نظر می‌آید یکی از اتفاقات لازم فضای تهران به عنوان پایتخت فرهنگی کشور، گسترش فضاهای دائمی و موقت برای امکان دیده شدن آثار تجسمی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار