استاد حوزه و دانشگاه:

فعالیت سردار حسن شاطری الگوی امروز برای مدیریت باتقوا در مسیر الهی بود

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به نوع مدیریت سردار شهید حسن شاطری در جبهه‌های مقاومت و بازسازی گفت: حضور و فعالیت این شهید نمادی امروزی برای مدیریت همراه با تقوای کامل در مسیر الهی بود.
کد خبر: ۲۸۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ - 25February 2018

فعالیت سردار حسن شاطری الگوی امروز برای مدیریت باتقوا در مسیر الهی بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان یکشنبه‌ شب در آیین سالگرد و بزرگداشت شهید سردار حسن شاطری در مسجد الزهرای سمنان، اظهار داشت: نوع مدیریت سردار شاطری در بازسازی مناطق جنوب لبنان و سوریه انقلابی، انسانی و فراملیتی بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی و سرشار از تقوای سردار شاطری گمشده امروز ماست، تاکید کرد: باید نوع مدیریت سردار شهید حسن شاطری امروز نیز در کمک به زلزله‌زدگان، رفع بیکاری، اشتغال‌زایی و رفع مشکلات کشاورزی و واحدهای تولیدی کشور مدنظر قرار گیرد.

پناهیان، با اشاره به فعالیت سردار شاطری در بازسازی نقاط حساس و آسیب دیده کشورهای لبنان و سوریه، اظهار کرد: مدیریت سردار شاطری متفاوت از فرماندهی بود، به طوری که مدیریت این شهید والامقام از مسوولان بالارتبه آن کشورها تا افراد کارآمد و حتی کودکان را شامل می شد.

استاد حوزه و دانشگاه، تقوا را از ویژگی های اصلی نوع مدیریت سردار شاطری در بازسازی مناطق آسیب دیده جنوب لبنان و سوریه عنوان و خاطرنشان کرد: سردار شاطری در تمام امور با خدا معامله می کرد و با ایمان کامل در امور دشواری که در نگاه دیگران غیرممکن بود به مدد الهی پیروز می شد.

پناهیان، به کار مهم سردار شهید شاطری در بازسازی جنوب لبنان و سپس در سوریه اشاره کرد و گفت: در سوریه در حالی که اطراف حرم به دلیل حملات تکفیری ها خالی از سکنه شده بود، به همت سردار شاطری و با مدیریت شهری، اجتماعی، معیشتی، نظامی و فرهنگی وی، به گونه ای شد که در طول یک سال آن منطقه دوباره فعال شد و دشمن تا 2 هزار کیلومتری از حرم مطهر دور شد.

وی بیان کرد: شهرکی که در اطراف حرم در سوریه امروز فعال است نشانه و یادگاری از مدیریت، خلاقیت، آزادگی و شجاعت سردار حسن شاطری است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی شهدا مقام شان پس از شهادت بر همه مشخص می شود ولی سردار حسن شاطری در زمان حیات نیز شهید زنده بود.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان نیز در این آیین گفت: با خدمات شایسته، سردار حسن شاطری را باید شهید جهان اسلام نامید که از سوی دیگر مردمی و حتی محبوب کودکان بود.

سردار حسن حسن زاده با اشاره به اینکه سردار حسن شاطری و سردار حسین همدانی دو شهیدی بودند که لرزه بر اندام صهیونیسم انداختند، افزود: سردار حسن شاطری با ایجاد بوستان و ساختمانی در نزدیکی مرز صهیونیست‌ها، پرچم جمهوری اسلامی را آنجا برافراشت.

در این آیین، با حضور آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدعباس دانایی فرماندار و مسوولان و خانواده شهید سردار شاطری و دیگر شهدای این شهر، از مستند بی‌قرار با موضوع زندگی شهید شاطری، برنامه‌ها و محصولات جامع چندرسانه‌ای فرهنگی این سردار شهید رونمایی شد.

شهید سردار حسن شاطری سال 1341 در سمنان متولد شد و 24 بهمن 1391 در مسیر دمشق به بیروت به شهادت رسید، وی با نام حسام خوشنویس خدمات ارزشمندی در مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش و به ویژه در بازسازی مناطق جنگ‌زده در لبنان و سوریه به اسلام داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها