دیوان عالی بحرین حکم اعدام یک جوان معارض دیگر را تأیید کرد

دیوان عالی بحرین امروز نیز حکم اعدام یک جوان انقلابی دیگر را به اتهام جاسوسی برای یک کشور خارجی و دست داشتن در آنچه عملیات تروریستی خواند، تأیید کرد.
کد خبر: ۲۸۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ - 26February 2018

دیوان عالی بحرین حکم اعدام یک جوان معارض دیگر را تأیید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دیوان عالی بحرین امروز دوشنبه حکم اعدام یک جوان انقلابی را بنا به چندین اتهام از جمله دست داشتن در اجرای عملیات تروریستی و جاسوسی برای یک کشور خارجی (ایران) را تأیید کرد و بر این اساس حکم وی نهایی شد.

شعبه چهارم دادگاه جنایی بحرین 19 ژوئن 2017 حکم اعدام این فرد و حبس ابد برای یک نفر دیگر و نیز سلب تابعیت آنها را صادر کرده و همچنین هفت نفر دیگر را به سه سال حبس محکوم کرد.

«أحمد الحمادی» رئیس دادستانی جرایم تروریستی بدون اشاره به نام متهمان تنها گفت که دیوان عالی حکم اعدام متهم ردیف اول، حبس ابد متهم ردیف دوم و حبس سه ساله هفت متهم دیگر را تأیید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، اتهام این افراد قتل عمد، جاسوسی برای یک کشور خارجی (ایران)، در اختیار داشتن مواد منفجره و اسلحه غیر قانونی، استفاده از اسلحه و مواد منفجره برای ارتکاب جرایم تروریستی و مشارکت در آن عنوان شده است.

این پرونده به حادثه 30 ژوئن 2016 در خیابان شیخ جابر الأحمد الصباح مربوط می‌شود.

دادستانی بحرین مدعی است که یکی از متهمان این پرونده در حال حاضر در ایران حضور دارد و دیگر متهمان را برای اجرای عملیات تروریستی جهت هدف قرار دادن گشتی‌های پلیس و قتل نیروهای پلیس مأمور کرده بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها