مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران خبر داد؛

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت روز یکشنبه 13 اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ - 28February 2018

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از تهران، سردار «علی‌اصغر محسن شیخی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران با اشاره به اختتامیه پنجمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت اظهار داشت: جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت 5 سال متوالی است که در هفته بزرگداشت مقام زن و مقارن با ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: از سال 94 این جشنواره توسط این اداره کل و با مشارکت و همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در تهران برگزار می‌شود.

سردار شیخی با اشاره به اهداف جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت تصریح کرد: الگوسازی در ارتباط با شخصیت والای حضرت زهرا (س) در ابعاد فردی - خانوادگی و اجتماعی، تجلیل از مقام شامخ و ارزشمند زنان حماسه آفرین با محوریت همسران رزمندگان، شهدا، جانبازان و تلاش برای ایجاد زمینه‌های حضور و مشارکت زنان و خانواده ها در ارائه سبک زندگی اسلامی - ایرانی، منطبق بر دوران دفاع مقدس از مهمترین اهداف این جشنواره است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران در ادامه با اشاره به بخش‌‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره افزود: این جشنواره در دو بخش علمی و ادبی - هنری فراخوان داد. در بخش علمی از علاقمندان خواسته شده بود که با موضوعیت نقش زنان در دفاع مقدس و همچنین تحقق تمدن نوین اسلامی با تاثیرپذیری از زندگی حضرت زهرا (س) و مبارزات آزادی‌خواهانه زنان در بیداری اسلامی، مقالات خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

سردار شیخی شعر، دلنوشته، داستانک، فیلم، مستند، کلیپ و پوستر را از موارد در نظر گرفته شده در بخش ادبی - هنری دانست و افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 30 دی ماه بود و آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، توسط هیئت داوران در حال بررسی و ارزشیابی است که انشا‌ءالله در روز اختتامیه از صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در پایان گفت: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره اسوه‌‌های صبر و مقاومت روز یکشنبه 13 اسفند ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران با حضور بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها