امیرعبداللهیان در دیدار با میودراک وکوویچ:

ناامنی‌ها و تهدیدات تروریستی ریشه در جریانات فکری سعودی‌ها دارد

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: ناامنی‌ها و تهدیدات تروریستی منطقه خاورمیانه ریشه در جریانات فکری موجود در عربستان سعودی تحت عنوان وهابیسم دارد.
کد خبر: ۲۸۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 28February 2018

ناامنی‌ها و تهدیدات تروریستی ریشه در جریانات فکری سعودی‌ها داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، میودراک وکوویچ عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران و رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان مونته نگرو با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت وگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای افزایش مناسبات با کشورهای حوزه اروپا و از جمله بالکان بر ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و گردشگری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی توسعه روابط دوستانه دولتی و پارلمانی با تمام کشورهای اروپا و از جمله مونته نگرو است.

وی خاطرنشان کرد: ناامنی‌ها و تهدیدات تروریستی منطقه خاورمیانه ریشه در جریانات فکری موجود در عربستان سعودی تحت عنوان وهابیسم دارد که حتی در اروپا و سایر مناطق دنیا نیز ریشه دوانده است.

وی افزود: افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌های بین‌المللی جهت مقابله با خطر تفکر افراطی و انحرافی وهابیت در منطقه و جهان در مقطع کنونی ضرورتی انکارناپذیر است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان با استقبال از توسعه روابط فیمابین دو کشور اظهار داشت: در حوزه‌های توریسم، تجارت، همکاری در حوزه زبان و همچنین حوزه‌های متنوع علمی- دانشگاهی ظرفیت‌های خوبی در جمهوری اسلامی ایران و مونته نگرو وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای گسترش و ارتقای سطح روابط فی‌مابین 2 کشور بهره برد.

میودراک وکوویچ رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان مونته نگرو نیز در این دیدار از گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه در حوزه پارلمانی، فرهنگ و هنر استقبال کرد و گفت: مهم‌ترین ارتباط دو کشور،ارتباط فرهنگی است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ با ملتی بزرگ و پیشینه غنی در بخش‌های فلسفه، شعر، ریاضی و بخش‌های مختلف فرهنگی است و باید از ملت ایران بخاطر این دستاوردهای فرهنگی سپاسگزار بود.

میودراک بگوویچ عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران و رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان مونته نگرو در پایان تسهیل در صدور ویزا بین 2 کشور را عامل موثری در راستای گسترش روابط تجاری و توریستی خواند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار