سردار اشتری در جمع خبرنگاران خبر داد؛

افرایش 30 درصدی کشفیات مواد محترقه در کشور

فرمانده ناجا با اشاره به افرایش 30 درصدی کشفیات مواد محترقه در کشور گفت: از همه مردم و کسبه درخواستم این است که مراقب باشند مواد محترقه‌ای که باعث خسارت به مردم چه از نظر صوتی و چه از نظر فیزیکی خواهد شد وارد نکنند و مورد استفاده قرار ندهند.
کد خبر: ۲۸۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 28February 2018

هشدارهای فرمانده ناجا به فروشندگان مواد محترقه/ افرایش 30 درصدی کشفیات مواد محترقه در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در حاشیه همایش معاونان عملیات ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش یک روزه معاونان عملیات فرماندهی انتظامی سراسر کشور و فرماندهی مرزبانی استان‌های مرزی و مدیران مربوطه در معاونت عملیات در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف این همایش گفت:‌ این نشست به بررسی و مروری بر اجرای ماموریت‌های سال جاری و همچنین آمادگی لازم برای اجرای ماموریت‌های سال آینده و ایام پیش رو باقی مانده از سال 96 پرداخت؛ باید آمادگی کامل را برای اجرای ماموریت‌های نوروز سال 97 داشته باشیم و در موضوعات مختلفی همچون ترافیکی انتظامی و امنیتی و ارائه خدمات در این ایام این آمادگی را ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با برگزاری این نشست‌ها و جلسات بر ارتقای آمادگی‌ها تاکید می شود، خاطرنشان کرد:‌ یکی از موضوعات مدنظر ما ارتقای توان عملیاتی و ارتقای توان رزمی یگان‌های نیروی انتظامی است که باید با برنامه‌ریزی بتوانیم در سال آینده این ظرفیت و توان را هم در مرزها و هم در شهرها و در جاده‌های کشور بالا ببریم و ارتقا بخشیم. مجموعه نیروی انتظامی و معاونت عملیات این توان و آمادگی را دارد با ظرفیت بالاتر و توان بیشتر در خدمت امنیت مردم باشد و وظیفه خود را به خوبی آن طور که بر عهده آنها گذاشته شده انجام دهند.

سردار اشتری تصریح کرد: به برخی اشخاص توصیه می‌کنم که در این ایام پایانی سال و به خصوص چهارشنبه آخر سال توجه لازم را داشته باشند و افرادی که به دنبال شرارت و بی‌نظمی و برهم زدن آرامش مردم هستند بدانند که نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی صحیح و خوبی که انجام داده و هماهنگی با دستگاه قضا مانع از حرکت آنها خواهد شد و با آنها برخورد خواهد کرد و حتما مردم و خانواده‌ها این توجه را دارند که اقداماتی که در آن ایام صورت می‌گیرد مدیریت شده باشد تا خدای نکرده باعث اخلال در نظم و امنیت شهر، کوچه و محله صورت نگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که در آستانه چهارشنبه آخر سال آماری از مواد محترقه‌ای که از طریق مرزها وارد کشور شده است دارید یا خیر توضیح داد: آمادگی پلیس از ماه‌های گذشته هم در مرزها و هم در داخل شهرها انجام شده است و مراقبت‌هایی صورت گرفته و کشفیات قابل ملاحظه‌ای در این خصوص داشته‌ایم و در انواع مواد محترقه به نسبت سال گذشته بیش از 30 درصد کشفیات ما افزایش داشته است. در این چند روز باقیمانده مقادیر زیادی از این محموله‌ها شناسایی شده و امیدواریم اقدام و برخورد لازم صورت بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:‌ از همه مردم و کسبه و کسانی که اطلاع ندارند درخواستم این است که مراقب باشند مواد محترقه‌ای که باعث خسارت به مردم چه از نظر صوتی و چه از نظر فیزیکی خواهد شد وارد نکنند و مورد استفاده قرار ندهند؛ همچنین در بعضی از خانه‌ها برخی افراد اقدام به ساختن مواد محترقه دست‌ساز می‌کنند و ما به اولیا توصیه می‌کنیم که مراقب تحرکات فرزندانشان باشند تا خدای نکرده باعث مشکلاتی برای افراد و همسایه‌ها نشود و امیدواریم با تلاشی که نیروی انتظامی و آگاه‌سازی که از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد نسبت به سال گذشته حوادث چهارشنبه آخر سال کاهش داشته و خسارت کمتری مردم و جامعه ببینند.

سردار اشتری در پاسخ به این سوال که میانگین حضور پلیس 110 در صحنه وقوع جرم در کلانشهرها چقدر است، گفت: تاکید ما این است که وقتی با فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفته می‌شود مامورین ما در کمترین زمان در صحنه وقوع جرم حضور پیدا کنند ماموران ما نیز این همت را دارند که در کمترین فاصله زمانی حاضر شوند.

وی ادامه داد: سعی کردیم با فراهم کردن تجهیزات و افزایش نیروها پلیس 110 بتواند در کمترین زمان و سریع در محل حادثه حضور پیدا کند البته در برخی شهرها و بعضی نقاط زمان بیشتری می‌برد تا ماموران به محل حادثه حاضر شوند ما تلاش می‌کنیم به سمتی برویم که ماموران پلیس بتوانند در دقایقی که مشخص کردیم به سرصحنه جرم حاضر شوند و امیدواریم مردم راضی باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها