حجت‌الاسلام ملکی به دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری محفل «بهار علوی در حرم حسینی» ویژه زائران نوروزی عتبات عالیات

عضو جامعه وعاظ انقلابی گفت: محفل معنوی «بهار علوی در حرم حسینی» در ایام نوروز ۹۷ برای زائران عتبات عالیات برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹ - 03March 2018

محفل «بهار علوی در حرم حسینی» ویژه زائران نوروزی عتبات عالیاتحجت‌الاسلام «سید امیر عبدالملکی» عضو جامعه وعاظ انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه محفل معنوی «بهار علوی در حرم حسینی»  برای دومین سال متوالی به منظور ایجاد فضای معنوی برای مشتاقان اولیای الهی و ائمه معصومین (ع) در نوروز 97 برگزار می‌شود، اظهار داشت: این طرح، سال گذشته برای نخستین بار تحت عنوان «بهار فاطمی در حرم حسینی» در نجف اشرف و کربلای معلی برگزار شد که مورد استقبال بسیاری از زائران نوروزی عتبات عالیات قرار گرفت و امسال نیز به دلیل تقارن ایام نوروز با ایام ماه رجب و ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) عنوان «بهار علوی در حرم حسینی» در این ایام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بهره‌مندی بیش از پیش زائران و محبان اهل بیت (ع) از فضای معنوی اعتاب مقدسه و ارتقاء سطح معنوی و معرفتی آنان از جمله اهداف برگزاری این محفل نورانی و معنوی است.

حجت‌الاسلام ملکی تصریح کرد: وعاظ سرشناس کشورمان به همراه ذاکران برتر آستان اهل بیت (ع) در این محفل حضور خواهند داشت و به اجرای برنامه خواهند پرداخت تا بیش از پیش بر معنویت این فضای ایجاد شده برای زائران عتبات عالیات بیافزایند.

عضو جامعه وعاظ انقلابی گفت: در کنار برنامه‌های معنوی که همه روزه از تاریخ 25 اسفندماه لغایت 15 فروردین 97 در آستان‌های مقدسه برگزار می‌شود، برنامه‌های جانبی از جمله برگزاری کارگا‌ه‌های مهدویت به منظور آشنایی هرچه بیشتر زائران با فرهنگ مهدویت، مشاوره‌ تخصصی خانواده با حضور مشاوران مجرب کشورمان و برگزاری کلاس‌های آموزشی ـ تفریحی برای کودکان در شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلا از دیگر برنامه‌های این محفل معنوی به شمار می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از پزشکان حاذق و کاردان کشورمان برای خدمت‌رسانی به زائران به کشور عراق سفر خواهند کرد و در طول این طرح، زائران و مجاوارن را به صورت رایگان معاینه پزشکی می‌کنند.

به گزارش دفاع پرس، این محفل معنوی با همت تعدادی از طلاب فعال حوزه علمیه و با مشارکت موسسه فرهنگی ـ زیارتی «برنا گشت» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها