امیر سیاری:

ایران در حوزه آب به‌دنبال تنش نیست/ حق آبه هر کشوری باید طبق قوانین و مقررات اعمال شود

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ایران در حوزه آب به‌دنبال تنش نیست، گفت: دیپلماسی آب به این معناست که ما به مرحله تنش نرسیم و اگر آب در مرزها وجود دارد باید برای آن حساب و کتاب تعریف کرد.
کد خبر: ۲۸۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ - 28February 2018

ما در حوزه آب بدنبال تنش نیستیم/ حق آبه هر کشوری باید طبق قوانین و مقررات اعمال شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در همایش دیپلماسی آب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی ایران در برابر تنش های احتمالی آب منطقه در آینده اظهار داشت: دیپلماسی آب به همین معناست که ما به مرحله تنش نرسیم، و اینکه اگر آب در مرزها وجود دارد باید برای آن حساب و کتاب تعریف کرد.

وی با بیان این مطلب که مثلا در ارتباط با رود هیرمند چقدر از حق آبه ما وارد کشور می‌شود، و چه اثری در زندگی مردم کشور ما دارد، گفت: لذا باید به طریقی عمل شود که ما بتوانیم از حق آبه خود استفاده کنیم‌.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: باید با دیپلماسی و طبق مقررات به نحوی پیش رویم که هر کشوری از حق آبه خود استفاده کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه می‌گویند رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه پروژه‌هایی را در راستای ایجاد تنش در حوزه آب در منطقه ایجاد می‌کند و برنامه ایران در این رابطه چیست گفت امیدواریم این جلسات و همایش‌ها ما را به جایی برساند که در جهت رفع نقصان آب حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار