مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان خبر داد؛

نگارش ۱۲ مجلد تاریخ دفاع مقدس استان کرمان/ نگارش ۱۲۸ کتاب در دستور کار است

«محمدمهدی ابوالحسنی» با بیان اینکه ۱۲ مجلد تاریخ جنگ استان کرمان به نگارش درآمده و نگارش ۱۲۸ عنوان کتاب نیز در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه سرلشکر سلیمانی بر تکمیل تاریخ جنگ استان تاکید داشتند و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، این کار به نحو احسن انجام شود.
کد خبر: ۲۸۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ - 04March 2018

نگارش 12 مجلد تاریخ جنگ استان کرمانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در سومین نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ایثار و شهادت این استان، اظهار داشت: در راستای جمع‌آوری اسناد مختلف مربوط به تاریخ جنگ، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی که بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت‌خانه‌های مختلف منعقد شده است بایستی مورد پیگیری قرار بگیرد، افزود: پیشنهاد می‌شود نقش استانداری کرمان در دفاع مقدس نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته بین اداره‌کل حفظ آثار و وزارت‌خانه‌های مختلف در استان‌ها نیز بایستی توسط ادارات‌کل پیگیری و اجرا شوند و در این زمینه تمام سازمان‌ها و ادارات مربوطه همکاری داشته باشند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان با اشاره به افتتاح همزمان ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور توسط رئیس جمهور در پانزدهم بهمن امسال، افزود: این مراکز فرهنگی با رویکرد ایجاد زیر ساخت‌های محتوایی در کشور ایجاد می‌شوند و استان کرمان در این زمینه با برگزاری نخستین کنگره شهدا و افتتاح نخستین موزه دفاع مقدس در کشور پیشرو است.

وی با بیان اینکه ۱۲ مجلد تاریخ جنگ استان کرمان به نگارش درآمده است و نگارش ۱۲۸ عنوان کتاب نیز در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه سردار سلیمانی بر تکمیل تاریخ جنگ استان تاکید داشتند و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته این کار به نحو احسن انجام شود.

ابوالحسنی اظهار داشت: در ۹۶ مکان سراسر استان کرمان، پیکر‌های مطهر ۲۶۶ شهید گمنام تدفین شده‌اند و امیداوریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، حرم‌های مطهر شهدای گمنام در استان تکمیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار