مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

استقامت در صراط حق راز ماندگاری دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عاشورا و کربلا اقتدا کردند. امروز ما باید در این مسیر مقاومت و استقامت کنیم، تا به تکلیف خود در مقابل شهدا عمل کرده باشیم.
کد خبر: ۲۸۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ - 04March 2018

استقامت در صراط حق راز ماندگاری دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سالگرد عملیات‌­های «خیبر» و «بدر»، یادواره شهدای مشهدی این دو عملیات که در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شدند با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و خانواده معظم شهدا در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌­های آستان قدس رضوی برگزار شد.

سردار نجاتی در این مراسم با اشاره به نامگذاری روز وفات حضرت ام ­البنین (س) به روز مادران شهدا اظهار داشت: مادران و همسران شهدا به طور جد پای اسلام و انقلاب بودند و اگر همراهی آنها در دوران دفاع مقدس نبود قطعاً شهدا نمی‌توانستند در جبهه حضور پیدا کنند و این حماسه‌های ماندگار را در تاریخ کشورمان رقم بزنند. این اسوه­‌های صبر و استقامت، از این امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و سعی و تلاششان مقبول درگاه الهی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عاشورا و کربلا اقتدا کردند. آنها به پشتوانه ایمان راسخ خود که نشأت گرفته از شناخت دقیق اسلام بود برای حفظ انقلاب و دفع تجاوز دشمن از جان خویش گذشتند و در این مسیر شهادت را برگزیدند و رستگار شدند. امروز ما مانده‌­ایم و این راه پر فراز و نشیب، ما باید در این صراط مقاومت و استقامت کنیم تا به تکلیفمان عمل کرده باشیم.

نجاتی ادامه داد: شهید «محمد حصاری» فرمانده تیپ امام موسی کاظم (ع)، عاشورایی به جبهه آمده بود. او به همراه برادرش «محمدباقر حصاری» و دو فرزندش و داماداش همزمان در جبهه حضور داشتند که این فرمانده مخلص به همراه «محمدباقر حصاری» در عملیات «بدر» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس همه دنیا از ارتش عراق پشتیبانی کرد به نحوی که از همه امکانات برخوردار بود. ارتش بعث جنگ احزابی را علیه ایران به راه انداخت اما مردم کشورمان با دست خالی اما با تکیه بر هدایت­‌های داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در برابر این تجاوز دشمن استقامت کرد و توطئه استکبار را ناکام گذاشت و این پایمردی مردم کشورمان برای مردم آزادی‌خواه جهان الگو شد.

این مسئول در پایان تأکید کرد: مردم کشورمان به خاطر خدا و اسلام به صحنه آمدند و آنچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و بهترین سرمایه­‌های خود را که فرزندانشان بودند تقدیم اسلام کردند. خون شهدای کشور اسلامی­‌مان، زمینه‌‌های ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم خواهد کرد. بیداری مسلمانان در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر مالک اسلامی و ایستادگی در برابر ظلم ستمگران که به برکات خون شهدای ما صورت گرفته مؤید این ادعا است.

در پایان این مراسم از مادران شهدای عملیات­‌های «خیبر» و «بدر» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار