مهم‌ترین اخبار جهان در 24 ساعت گذشته

تروریست‌های جبهه النصره در مقابل پیشروی‌های ارتش سوریه و نیرو‌های هم‌پیمان در محور حوش الصالحیه در غوطه شرقی دمشق پا به فرار گذاشتند.
کد خبر: ۲۸۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ - 04March 2018

مهمترین خبر‌های جهان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مهمترین رویداد‌های جهان در روز گذشته ساعت گذشته به شرح ذیل است.

انگلیس

محققان غربی حاضر در همایش شرق و غرب در انگلیس درباره سیاست‌های عربستان هشدار دادند.

هلند

گریت وایلدرز Geert Wilders رئیس حزب راستگرای آزادی هلند در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: باید با گسترش اسلام در هلند مقابله کنیم.

فرانسه

وزیر امور خارجه فرانسه تلفنی با وزیران امور خارجه برخی کشور‌ها از جمله آمریکا درباره اجرای آتش‌بس در غوطه شرقی سوریه گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت امورخارجه فرانسه، ژان ایو لودریان مذاکرات و ملاقات خود را با مقامات ایران دوشنبه 5 مارس در تهران انجام می‌دهد.

آمریکا

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد یک پایگاه هوایی این نیرو در نبراسکا بر اثر طوفان ماه ژوئن گذشته حدود 20 میلیون دلار خسارت دیده است.

یک مرد آمریکایی روبروی کاخ سفید با شلیک گلوله خود را کشت.

اعتصاب سراسری معلمان در ایالت ویرجینیای غربی آمریکا وارد هفتمین روز خود شد و معلمان، با تلاش‌های فرماندار این ایالت و مقامات صنفی برای پایان دادن به اعتصاب مخالفت کردند.

يک مدرسه دولتی در اوکلاهما می‌خواهد اتاقک‌های مقاوم در مقابل گلوله در کلاس‌های درس نصب کند.

اتریش

پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نشستی را در روز پنجم ماه مارس 2018 در مقر خود در وین برگزار می‌کند.

سوریه

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد حکومت سوریه 10 درصد غوطه شرقی را از کنترل گروه‌های مسلح خارج کرده است.

واحد اطلاع رسانی جنگ در سوریه اعلام کرد نیرو‌های ارتش سوریه مناطق حوش الصالحیه و تل فرزات در غوطه شرقی دمشق را پس از درگیری‌های گسترده با تروریست‌ها آزاد کردند.

تروریست‌های موسوم به جبهه النصره در مقابل پیشروی‌های ارتش سوریه و نیرو‌های هم پیمان در محور حوش الصالحیه در غوطه شرقی دمشق به طور دسته جمعی پا به فرار گذاشتند.

مرکز «حُميميم» اعلام کرد که افراد مسلح در غوطه شرقی برای استفاده از گازهای سمی برنامه‌ريزی می‌کنند.

ایران

ایران تایید کرد که وزیر امور خارجه این کشور ماه گذشته در حاشیه نشست مونیخ با جان‌کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا دیدار کرده بود.

بورکینافاسو

یک گروه تکفیری مرتبط با شبکه تروریستی القاعده روز شنبه مسؤولیت حملاتی را که روز جمعه در واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو روی داد، به عهده گرفت.

ترکیه

ارتش ترکیه روز شنبه اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور در چارچوب عملیات شاخه زیتون در شهر عفرین در شمال سوریه توانستند هفت شهرک و روستای جدید در این منطقه را تحت کنترل خود درآورند.

آلمان

هزاران نفر از طرفداران کرد‌ها روز شنبه در برلین، پایتخت آلمان، تحت نظارت شدید پلیس در اعتراض به حمله ترکیه به منطقه کردنشین عفرین واقع در شمال سوریه تظاهرات کردند.

روسیه

یک منبع نظامی و دیپلماتیک روسیه روز شنبه گفت: سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا با وجود سلاح‌های جدید روسیه، دیگر ارزش رزمی نخواهند داشت. 

لبنان:

معاون دبيرکل حزب الله لبنان گفت، هدف حزب الله در نبرد انتخابات پارلماني لبنان، مقابله با طرح آمريکا و عربستان است 

عراق:

گردان‌های حزب الله عراق در بيانيه‌ای تاکيد کردند، مصوبه مجلس درباره تعيين جدول زمانی برای خروج نيروهای خارجی بايد از سوی دولت عملی شود.

افغانستان:

وزير خارجه استراليا اعلام كرد 2 نفر از افراد كشته شده در حمله انتحاری ديروز در شرق شهر کابل از کارکنان سفارت استراليا هستند.

پاکستان:

انتخابات مجلس سنا برای انتخاب 52 نماينده جديد از ميان 133 نامزد برگزار شد.

مصر:

دادگاه عالی مصر توافق انتقال دو جزيره را به عربستان تأييد کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار