استقرار صد‌ها نظامی آمریکایی در استان‌های سنی‌نشین عراق برای رصد انتخابات

سخنگوی عشایر استان نینوا واقع در شمال عراق اعلام کرد که صد‌ها نظامی آمریکایی وارد سه استان سنی‌نشین این کشور شده‌اند، تا بر روند انتخابات پارلمانی این مناطق نظارت کنند.
کد خبر: ۲۸۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ - 05March 2018

استقرار صد‌ها نظامی آمریکایی در استان‌های سنی نشین عراق برای رصد انتخابات!به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «مزاحم حویت» سخنگوی عشایر عرب نینوا با اعلام این خبر اظهار داشت: این نیرو‌ها در دشت نینوا و مناطق مورد مناقشه «میان بغداد– اربیل» مستقر خواهند شد.

وی تاکید کرد: اولین گروه از نیرو‌های نظامی آمریکایی که مکلف به حفاظت از «نظم و آرامش» انتخابات پارلمانی (22 اردیبهشت) هستند به پایگاه‌های نظامی اربیل و عین الاسد در الانبار و نینوا رسیدند.

سخنگوی عشایر عرب نینوا افزود: این نیرو‌ها به جای نیرو‌های امنیتی دولت فدرال و حشد شعبی برای نظارت بر انتخابات در استان‌های دیالی، نینوا، صلاح الدین، الانبار و مناطق مورد مناقشه (میان بغداد و اربیل موضوع ماده 140 قانون اساسی این کشور) مستقر خواهند شد.

حویت پیشتر اعلام کرده بود که برخی گروه‌های اهل سنت عراق به طور رسمی از دولت آمریکا درخواست کرده‌اند تا نیرو‌های نظامی را برای نظارت بر انتخابات پیش رو در این مناطق مستقر کند. انتشار این خبر درحالی است که برخی نیرو‌های اهل سنت عراق از ماه‌ها پیش و همزمان با تلاش برای تعویق انتخابات ضمن تشکیک در بی‌طرفی دولت و نیرو‌های فدرال مستقر در این منطقه خواستار حضور نیرو‌های نظامی آمریکا به مناطق تازه آزاد شده از دست داعش (اغلب سنی نشین) شده بودند.

در مقابل، بسیاری از شخصیت‌ها، احزاب و فعالان سیاسی و رسانه‌ای عراق نسبت به این امر هشدار می‌دادند و آن را مخالف حاکمیت ملی و استقلال عراق و بهانه‌ای برای القای وجود شرایط غیر عادی در مناطق آزاد شده تلقی می‌کردند. دولت عراق و دستگاه‌های سیاسی و امنیتی ذیربط تاکنون در خصوص خبر اعزام نیرو‌های نظامی آمریکا به استان‌های مذکور واکنشی نداشته‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها