سردار جلالی:

استراتژی ویژه دشمن برای مقابله با ایران/ در حال جنگ تمام‌عیار اقتصادی با آمریکا هستیم

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: دشمنان ما استراتژی ویژه‌ای را برای جنگ اقتصادی علیه ما طراحی کرده‌اند و با تمام توان آن را برای تسلیم کردن ایران دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ - 06March 2018

استراتژی ویژه دشمن برای مقابله با ایران/ در حال جنگ تمام‌عیار اقتصادی با آمریکا هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل در همایش پدافند غیرعامل در نظام بانکی و مالی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: دشمن اکنون به این نتیجه رسیده که مهم‌ترین روش برای برخورد با کشور‌ها استفاده از ابزار‌های مالی است؛ زیرا به این شکل اراده خود را به کشور‌ها تحمیل می‌کند. بر این اساس است که آمریکایی‌ها بزرگترین سلاح در برقراری تحریم‌ها را «دلار» می‌دانند و این در حالی است که ما با نگاهی خوش‌بینانه، نظام تجارت خارجی خود را بر پایه دلار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها رسما می‌گویند که دلار را به اسلحه تبدیل کرده‌اند، افزود: مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین مصادیق اعلام جنگ بر عهده رهبری است؛ لذا در همین زمینه می‌بینیم که ایشان بار‌ها به صورت علنی اعلام کردند که درگیر جنگ اقتصادی هستیم و این در حالی است که برخی‌ها عنوان می‌کنند نباید عبارت جنگ را برای اقتصاد بکار برد.

سردار جلالی با بیان اینکه برداشت عمومی از پدافند یک رویکرد سخت‌افزاری است و شاید سوال شود که پدافند چه ارتباطی با نظام بانکی دارد، ادامه داد: در سه دهه گذشته، شاهد تحول در تهدیدات بوده‌ایم و تهدیدات در این زمان از تهدیدات سخت به سوی تهدیدات سایبری و ترکیبی رفته است؛ پس برای مقابله با این تهدیدات جدید نمی‌توان با رویکرد گذشته عمل کرد.

وی سپس به تهدیدات جدید در حوزه بانکداری اشاره کرد و گفت: کشور در حوزه‌هایی مانند بانکداری در معرض تهدید قرار دارد که در این زمینه باید با تهدیدات مقابله و یا آن را مدیریت کرد و آن‌ها را به سمت صفر برد. برای این کار باید در ابتدا تهدیدات را شناسایی و راه مقابله با آن را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: در دولت دهم به این نتیجه رسیدیم که کشور به سمت یک جنگ و تهدید جدی در حوزه اقتصادی پیش می‌رود؛ پس باید با هشدار کاری کنیم که به این سمت نرویم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه ما در حال جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمنانی هستیم که رهبری آن‌ها را آمریکا به عهده دارد، گفت: دشمنان ما استراتژی ویژه‌ای را برای جنگ اقتصادی علیه ما طراحی کرده‌اند و با تمام توان آن را برای تسلیم کردن ایران دنبال می‌کنند، به عنوان مثال دراین زمینه وزارت خزانه‌داری آمریکا برای جنگ اقتصادی ایجاد شده و حتی کتاب‌ها و مقالاتی نیز در این خصوص نوشته‌اند.

وی در ادامه به موضوع FATF هم اشاره کرد و گفت: در FATF که هدف آن شناسایی تراکنش پولی کشور هدف است و اینکه آخرین فرد استفاده‌کننده چه کسی است، تعیین شده که البته برای آن یک اسم قشنگ به نام کنترل منابع مالی تروریسم تعیین کردند، در حالی که عربستان و اسرائیل از حامیان تروریسم به عنوان بازرس در آن حضور دارند؛ پس حضور این دو کشور به عنوان بازرس، بیانگر هدف واقعی FATF است.

سردار جلالی بیان اینکه صادرات، واردات، تکنولوژی، دانش و فناوری، بانک، پول و ارز از حوزه‌های اصلی جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی هم در خصوص فعالیت‌های بانکی فعالیت‌هایی را آغاز کردند؛ به عنوان مثال ۱۰ روز پیش تلگرام گزارشی باعنوان بیانیه اقدام، زمان بندی اعلام کرده که طی ۹ ماه آینده می‌خواهد ارز اینترنتی «گرام» را اعلام کند؛ علاوه بر این تلاش می‌کند کنترل دولت‌ها را بر شبکه اجتماعی کاهش دهد به نحوی که دولت‌ها نتوانند دخالتی در استفاده مردم از این شبکه اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: در صورتی که این ارز اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد و کنترل دولت‌ها بر شبکه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد، باعث می‌شود به اصطلاح دولتی در دولتی دیگر شکل گیرد، به شکلی که امورات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، پولی و بانکی در این شبکه خارج از نظارت دولت‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور درباره پول اینترنتی هم بیان کرد: پول اینترنتی می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، به این صورت که چون بیشترین چالش ملی ما در حوزه بانکی است که در تحریم قرار دارد، استفاده از پول یا ارز ملی اینترنتی موجب می‌شود تا بدین‌وسیله تحریم‌های بانکی را دور بزنیم؛ البته برای استفاده از این شیوه باید رگولاتوری در داخل کشورمان قرار داشته باشد.

وی افزود: پس با روندی که در جهان با آن مواجه هستیم، باید تلاش کنیم ارز یا پول ملی اینترنتی خاص خودمان را داشته باشیم، تا بتوانیم آن را جایگزین فعلی پول ملی کشورمان کنیم و این شدنی است.

سردار جلالی تاکید کرد: آسیب رسیدن به پول ملی کشور، به معنای آسیب رسیدن به همه مردم است؛ لذا برای اینکه بتوانیم ارز ملی یا پول ملی اینترانتی داشته باشیم، نیاز به اجماع ملی بدون داشتن نگاه سیاسی داریم؛ لذا طی پنج ماه آینده می‌بایست دستورالعمل و باید‌ها و نباید‌هایی در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار