مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

مطالبه‌گری از مسئولان، خواسته به حق خانواده‌های شهدا و ایثارگران است

«حمیدرضا گرامی» گفت: خانواده‌های شهدا، اوج ایثار را به نمایش گذاشتند و اگر از مسئولان مطالبه‌گری کنند و از مسئولان بخواهند که دچار غفلت نشوند و در مسیر قطب‌نمای جمهوری اسلامی که رهبری است حرکت کنند، به‌حق و شایسته است.
کد خبر: ۲۸۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ - 07March 2018

مطالبه‌گری از مسئولین خواسته به حق خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس در پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در جمع بانوان ایثارگر استان، با تجلیل از نقش مادران و همسران شهدا، اظهار داشت: خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت، اوج ایثار را به نمایش گذاشتند و اگر بعد از معامله با خدا اکنون از مسئولان مطالبه گری کنند و از مسئولان بخواهند که دچار غفلت نشوند و در مسیر قطب نمای جمهوری اسلامی که رهبری است حرکت کنند، به‌حق و شایسته است.

گرامی بیان داشت: الگوگیری خانواده‌های بزرگوار شهدا از حضرت فاطمه و زینب (سلام‌الله علیها) برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی و باعث سربلندی زنان جامعه است.

وی در بیان مصداقی از ایثارگری‌های خانواده شهدا، افزود: خانواده سردار شهید «عبدالله اسکندری» حاضر به بازپس‌گیری پیکر ایشان در قبال پرداخت پول و یا آزادی چند مزدور داعشی نشدند و جلوه‌ای دیگر از ایثار را به نمایش گذاشتند.

گرامی در انتقاد به آن‌چه که در جامعه می‌گذرد، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران طلب‌کار نیستند، اما مانند دیگر مردم حق مطالبه‌گری دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اضافه کرد: با وجود ۱۵ هزار شهید، ایثارگر و خانواده‌های آنان در استان فارس که در تمامی عرصه‌ها به‌پای انقلاب ایستاده‌اند، چرا برخی مسئولان دچار وادادگی شده‌اند؟

وی ادامه داد: مطالبه جدی مردم و به‌ویژه ایثارگران، پاسخگویی به این مسئله است که چرا برخی مسئولان در مسیر گفتمان ولایت و رهبری به‌عنوان قطب نمای نظام اسلامی حرکت نمی‌کنند؟

این رزمنده دفاع مقدس گفت: پاسخگو نبودن مسئولان به این سؤالات، باعث افزایش بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و همه مردم از آن متضرر شده‌اند.

گرامی تأکید کرد: مطالبه‌گری در این زمینه باید به‌صورت جدی دنبال شود و به طبع آن، هر کس که به مدیریت رسیده است باید نه‌ تنها در ظاهر و به زبان، بلکه به‌صورت عملی پاسخگو باشد.

وی ابراز کرد: دم زدن از شهدا نباید تنها به بهانه بالاتر رفتن از کرسی‌های پست و مقام باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به عملیات «بدر»، کمبود امکانات و موفقیت رزمندگان در این عملیات، اظهار داشت: چگونه در فضای آرام فعلی و با امکانات بسیار، کار مردم را انجام نمی‌دهند و طلب‌کار مردم و خانواده‌های ایثارگران شده‌اند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: با کمال تأسف برخی در گفتمان و عملکرد می‌گویند که ایثارگران برای حضور در دفاع مقدس اشتباه کرده‌اند.

گرامی گفت: امیدواریم که مطالبه به‌حق ایثارگران که نه طلب، بلکه حق آنان و مردم است، از سوی متولیان امور پاسخ داده شود.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم، از کتاب «قاب و فیروزه» که روایت‌گر خاطرات «هاجر غلامی» همسر جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس «اسماعیل جمالی» است و توسط «مرضیه مرادی» و «اسماعیل جمالی» به نگارش درآمده است، رونمایی شد.

همچنین در این مراسم، ضمن رونمایی از طرح پژوهشی مستند سینمایی زنان شهید استان فارس که به همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و صدا و سیمای مرکز استان تهیه شده است، به یاد ۱۵۲ شهیده زن استان فارس، ۱۵۲ نهال در محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان غرس و پرچم حضرت زهرا (س) به احتزاز در آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار