ما توانستیم ۸۱/ علی‌اصغر جعفری به دفاع پرس خبر داد؛

بازدید کاروان ۷۰ نفری هنرمندان از یادمان‌های دفاع مقدس جنوب

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از بازدید کاروان ۷۰ نفری هنرمندان سینما، تئاتر، شعر و موسیقی و تجسمی از یادمان‌های دفاع مقدس جنوب خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ - 09March 2018

بازدید کاروان ۷۰ نفری هنرمندان از یادمان‌های دفاع مقدس جنوببه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و امور سینمای دفاع مقدس با بیان اینکه راهیان نور یک موضوع مستقل نیست و به گفته مقام معظم رهبری فناوری جدیدی برای معرفی دفاع مقدس است، اظهار داشت: زائرانی که در سفر‌های معنوی راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، پیوند عمیق و وسیع‌تری با دفاع مقدس پیدا می‌کنند.

وی درباره اهمیت حضور هنرمندان در این سفر‌ها، گفت: باید دید خروجی تولیدات هنری در حوزه دفاع مقدس چقدر در این سفر بیشتر تجلی پیدا می‌کند. نقش هنرمندان، فرهیختگان و اصحاب رسانه در دفاع مقدس همیشه پررنگ بوده است.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی افزود: ساماندهی هنرمندان در یک حرکت و کاروان نظام‌مند با برنامه‌ای اختصاصی برای حضور در مناطق راهیان نور کم بود. ما طی ۲ سال گذشته از طرف سازمان هنری و امور سینمایی هنرمندان را دعوت کردیم و به مناطق راهیان نور آمدند. هنرمندان اذعان کردند که تصور نمی‌کردیم این سفر به این اندازه تاثیرگذار باشد.

جعفری عنوان کرد: هنرمندان، فرهیختگان بزرگی هستند. این عزیزان گفتند «راهیان نور به قدری عظمت دارد که از تاخیر به وجود آمده برای دیدن مناطق عملیاتی گله‌مند هستیم.»

وی با بیان اینکه امسال کار وسیع‌تر و بزرگترین در بحث اعزام هنرمندان به مناطق عملیاتی صورت گرفت، اظهار داشت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سازمان هنری و امور سینمایی بانی کار شدند و قریب به 70 نفر از هنرمندان شعر و موسیقی، تئاتر، سینما، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی که تقریبا یک جمع زیبایی از همه هنرمندان انقلاب و دفاع مقدس هستند را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کرد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی گفت: به نظرم این حرکت یک اتفاق خوبی است که هنرمندانی که از یک سنخ هستند با یکدیگر همراه می‌شوند و هم‌افزایی ایجاد می‌کنند. در تبادلات و تعاملاتی که با یکدیگر برقرار می‌کنند آدم حس می‌کند که چقدر زیباست و چقدر برای هنر‌های ما باعث ارزش افزوده می‌شود.

جعفری عنوان کرد: هر چقدر زمینه حضور هنرمندان در این مناطق فراهم شود، خصوصا کسانی که هنرمندان خلاق و انگیزه‌مندی هستند حتما شاهد خروجی این سفر در آثار تولیدی و باکیفیت‌شان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بدون تردید تاثیر این سفر را در سینما، شعر، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی خواهیم دید؛ بنابراین اگر سرمایه‌گذاری شود حاصل آن را در خروجی آثار هنری خواهیم دید.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی گفت: بخش زیادی از هنرمندان دغدغه‌مند دفاع مقدس هستند، چون دفاع مقدس با هر ایرانی عجین اس و هیچ ایرانی وجود ندارد که به این قطعه تاریخی نگاه با تردید داشته باشد. چون دفاع مقدس فصل مشعشعی از زندگی ملت است که ایستادگی و مقاومت نشان داد و اجازه نداد دشمن به آب و خاکش او تعرض کند.

جعفری تاکید کرد: حیثیت، عزت، آبرو، اقتدار، شوکت و ناموس این ملت در پای ایثار و فداکاری رزمندگان ماند. بخاطر همین همه به این قطعه تاریخی احترام می‌گذارند. این دوران باشکوه باید برای نسل‌های بعد باز تعریف شود که نیاز به زبانی زیبا دارد که این زبان هنر است.

وی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس قابل توصیف و تعریف نیست. بیان کردن سبک زندگی آن دوران به دلیل ویژه بودن برای برخی‌ها باور پذیر نیست که باید آن‌ها را با زبان هنر و به بهترین شکل آن را به نسلی که تشنه است منتقل کنیم.

رئیس سازمان هنری و امور سینمای گفت: اگر هنرمندان با این فرهنگ آشنا شوند به راحتی می‌توانند این فرهنگ را در جامعه منعکس کنند. امسال در شب میلاد حضرت زهرا (س) با حضور هنرمندان به سرزمین‌های مقدس راهیان نور مشرف شدیم که امیدواریم مورد عنایت حضرت قرار بگیریم و این سفر باعث بروز هنر در دفاع مقدس شویم.

جعفری افزود: بعضی از بزرگان هنر که در حالت عادی نمی‌توانند به راحتی گریه کنند و حسشان را بیان نمی‌کنند وقتی با عظمت راهیان نور روبرو شدند احساس می‌کردیم چقدر توانسته‌اند ارتباط دلی با راهیان نور ایجاد کنند.

وی افزود: براساس تجربه بیان می‌کنم که بعد از این سفر‌ها هنرمندان حتما در شعر و دیگر هنرهایشان این حس و حالشان را منتقل خواهند کرد. امیدوارم بتوانیم این ظرفیت را بیشتر کنیم تا زمینه حضور هنرمندان بیشتری در مناطق راهیان نور ایجاد شود. خصوصا هنرمندان جوانی که دوران جنگ را درک نکرده‌اند بتوانند این فضا را که روح معنوی بر آن حاکم است را ببینند.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی گفت: مناطق راهیان نور سرزمین‌های ویژه‌ای است که حتما اثر وضعی دارند که بدون شک تاثیرگذار خواهد بود. قطعا حضور هنرمندان در این مناطق معنادار خواهد بود. هر هنرمندی که وارد مناطق راهیان نور می‌شود، قطعا کارکرد یک رسانه را خواهد داشت و یک شعاعی را تحت تاثیر قرار خواهد گذاشت و هنرمندانی که این سفر را تجربه می‌کنند یقیناً این شعاع را تحت تاثیر قرار خواهند داشت و شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

جعفری گفت: کاروان هنرمندان طی ۲ روز از مناطق عملیاتی والفجر ۸، گلزار آبادان، بیمارستان امام حسین (ع)، یادمان القمه، شلمچه، یادمان ذوالفقاری و موزه خرمشهر بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار