توافق عربستان و انگلیس درباره یمن حاوی چه نکاتی است؟

آنچه در بیانیه مشترک عربستان سعودی و انگلیس در پایان سفر محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی به لندن تحت عنوان توافق دو کشور برای حل سیاسی بحران یمن منتشر شد، عملا تکرار ادعا‌ها و خواسته‌های قبلی است که با توجه به ادامه تجاوز به یمن نتوانسته است به پایان فاجعه انسانی در این کشور کمکی کند.
کد خبر: ۲۸۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ - 10March 2018

توافق عربستان و انگلیس درباره یمن حاوی چه نکاتی است؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در این بیانیه مشترک که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) آن را منتشر کرد، 2 طرف بر حل سیاسی بحران یمن بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و ساز و کار‌های اجرایی آن و نتایج گفت‌وگو‌های ملی یمن و قطعنامه 2216 شورای امنیت تاکید و اعلام کردند چنین راه حلی امنیت یمن و یکپارچگی این کشور را تضمین خواهد کرد.

در این بیانیه بر حمایت از مارتین گریفیت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تاکید شده است و 2 طرف تاکید کردند که هرگونه راه حل سیاسی بحران یمن باید موجب پایان تهدیدات امنیتی علیه عربستان سعودی و دیگر کشور‌های منطقه و مسیر‌های کشتیرانی در دریای سرخ و خروج ایران و حزب الله از یمن شود و آنچه را که حمایت ایران از شبه نظامیان یمنی توصیف شد، متوقف کند.

در حالی که به گواهی سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی، عربستان سعودی به علت محاصره هوایی و زمینی و دریایی یمن مانع اصلی انتقال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به داخل این کشور به شمار می‌رود، در بیانیه مشترک عربستان و انگلیس از جامعه بین‌المللی خواسته شده است جنبش انصارالله را برای ورود بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت کنترل این جنبش زیر فشار قرار دهد.

سفر محمد بن سلمان به لندن با اعتراض شدید مردم و احزاب مخالف در انگلیس مواجه شد که ریاض را مسئول کشتار هزاران غیرنظامی یمنی در حملات هوایی و محاصره یمن می‌دانند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار