شب خاطره «حماسه فاطمیون» برگزار شد

خاموشی: امروز محبین تفکر انقلاب اسلامی جغرافیای وسیعی دارند/ مومنی: نام فاطمیون با شجاعت و بصیرت همراه است

نخستین شب خاطره «حماسه فاطمیون» با حضور خانواده‌های معظم مدافع حرم افغانستانی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان و هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ - 10March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نخستین مراسم شب خاطره «حماسه فاطمیون» در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد. در این مراسم که با حضور پرشور خانواده‌های مهاجران افغانستانی مقیم مشهد همراه بود، تعداد زیادی از رزمندگان مدافع حرم نیز حضور داشتند.

خاموشی: در مقابل‌تان احساس کوچکی می‌کنم

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: به کسانی که نام «مدافع حرم» دارند غبطه می‌خورم و در پیش شما احساس کوچکی می‌کنم.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در ادامه اظهار کرد: پس از برچیده شدن نظام طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله به ایران تحمیل شد که مهاجران افغانستانی نیز در آن شرکت داشتند. این مبارزات تا به امروز ادامه یافته است و اکنون تفکر انقلاب اسلامی در منطقه میدان‌دار شده است.

وی افزود: امروز محبین تفکر انقلاب اسلامی جغرافیای وسیعی دارند. این جغرافیا ایران، عراق، سوریه، جنوب خلیج فارس و یمن را در بر گرفته است و اکنون باید این سرزمین حفظ شود. در مقابل این جریان لشکر متحدی قرار گرفته است که یک‌ سر آن صهیونیست‌ها و سر دیگر‌ آن آمریکا و جریان‌های تکفیری هستند. همچنین منافقین امروز کنار این سه جریان قرار دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مدافعین حرم حشدالشعبی و ... را داریم که هر کدام مثل حزب‌الله لبنان در سرزمین خود دفاع می‌کنند. به کسانی که فرمان رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند غبطه می‌خورم و به خانواده‌های ایشان می‌گویم که فرزندان شما پرچم‌دارانی هستند که مسیر حق را روشن می‌کنند.

مومنی: نام فاطمیون با شجاعت و بصیرت همراه است

در ادامه، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، ضمن اشاره به خاطره‌ای از رزمندگانی که با پای پیاده از زیارت اربعین به نیروهای دفاع از حرم می‌پیوستند، گفت: باید امروز از خود بپرسیم که این چه پدیده‌ای است که در قرن بیست و یکم خداوند به ما جوانانی عطا کرده که هر روز بیش از دیروز مشتاق جهاد و شهادت و دفاع از حریم اهل بیت هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: دشمنان ما فکر نمی‌کردند که با آغاز کردن جنگ چنین اتفاقی بیفتد و آن‌ها با این جنگ به دنبال نابودی اسلام بودند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پایان گفت: امروز مدافعانی برای اسلام به وجود آمده است که فاطمیون تنها یکی از آن‌ها است. نام فاطمیون امروز با ویژگی هایی چون شجاعت، بصیرت، ایمان، احترام و جهاد همراه است.

پدر! پرچمت بر زمین نیفتاده ...

در نخستین بخش از مراسم خاطره‌گویی رزمندگان لشکر فاطمیون، جانباز روح‌الله بختیاری به بیان برخی نکات در خصوص مجاهدت‌های سربازان لشکر فاطمیون و جریان جانبازی خویش پرداخت. همچنین جانباز مدافع حرم حمید شجاعی برخی خاطرات خود را بیان کرد. وی از نقش پررنگ مادرش در این مجاهدت‌ها یاد کرد. مادر این جانباز مدافع حرم، دو فرزند و همسر خود را برای دفاع در برابر نیروهای تکفیری تقدیم کرده است. جانباز مدافع حرم، هادی میرزایی، سومین فردی بود که در شب خاطره حماسه فاطمیون به خاطره‌گویی پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گروه کُر حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی به همراه گروه نمایش آیینی به اجرای برنامه پرداختند. در این برنامه تعدادی از سرودهای انقلابی و حماسی به همراه نمایشی از جهاد رزمندگان در دوره‌های مختلف اجرا شد.

پس از این اجرا، سیده یگانه سجادی، فرزند شهید مدافع حرم سید اسدالله سجادی، نامه‌ای به پدر شهیدش را قرائت کرد. در قسمتی از این نامه، فرزند شهید بزرگوار مدافع حرم خطاب به پدر شهیدش گفت: «پدر! پرچمت بر زمین نیفتاده؛ امروز پرچم سبز تو به دست هزاران عاشق مبارز است.»

رونمایی از پوستر مقاومت

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای لشکر سرافراز فاطمیون تقدیر به عمل آمد. مادران و خواهران دعوت شده از خانواده‌هایی بودند که بیش از دو فرزند خود را در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) تقدیم کرده بودند.

در بخشی از این مراسم مادران و خواهران شهدای مدافع حرم از پوستر طراحی شده به مناسبت شب خاطره حماسه فاطمیون رونمایی کردند. این پوستر توسط صابر شیخ‌رضایی، از طراحان برجسته کشور طراحی شده و هم‌زمان با این رونمایی، پایگاه‌اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری نیز این پوستر را برای اولین بار منتشر کرد.

در بخش پایانی خاطره‌گویی شب خاطره «حماسه فاطمیون» سه رزمنده دیگر از لشکر فاطمیون به بیان خاطرات خویش پرداختند. جانباز مدافع حرم حجت‌الله مرشدلو در این مراسم خاطره اصرار‌های مکرر خود برای حضور خویش در جبهه‌های دفاع از حریم اهل بیت(ع) را بیان کرد. همچنین سیدحسن حسینی جانباز روشندل لشکر فاطمیون نیز مورد تقدیر خانواده‌ها قرار گرفت.

مراسم شب خاطره «حماسه فاطمیون» در شب میلاد حضرت فاطمه(س) در محل سینما آفریقا خراسان رضوی برگزار شد. در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار سه کارگاه سه‌روزه هنرمندان تجسمی افغانستانی با موضوع «مقاومت» نیز دایر شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها