مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان:

جزئیات برنامه‌های هفته گرامی‌داشت «شهدا» در کرمان اعلام شد

سردار «محمدرضا حسنی سعدی» گفت: همایش تجلیل از ۴۰۰ نفر مادران و همسران شهدا، دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، مراسم درختکاری با حضور خانواده‌های معظم شهدا، از برنامه‌های هفته گرامی‌داشت «شهدا» است.
کد خبر: ۲۸۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ - 11March 2018

۴۰۰ نفر از مادران و همسران شهدا در کرمان تجلیل می‌شوند/ حضور ۱۰۰۰ دانش آموز در گلزار شهدای کرمانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «محمدرضا حسنی‌سعدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به مناسبت ۲۲ اسفندماه مصادف با روز گرامی‌داشت «شهدا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز بزرگداشت شهدا یعنی تجلیل و احترام به والدین شهدا و کسانی که فرزندان خود را بدون هیچ منت و درخواستی تقدیم اسلام کردند.

وی افزود: بزرگداشت شهدا یعنی احترام و تعظیم به مادران شهدایی، چون مادر شهیدان «سیف‌الدینی» است که این مادر علاوه بر سه فرزند پسر، نوه خود را نیز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه ما وظیفه داریم اخلاص، تدین و عظمت مادران شهدا را برجسته کنیم، ادامه داد: در استان کرمان ۳ هزار و ۷۳۰ مادر شهید در قیدحیات و دلسوز نظام هستند و ما از دعای خیر این عزیزان امنیت داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به عظمت و بزرگی مادران شهدا گفت: مادر شهید «حسین بادپا» نقل می‌کند: «برادران گفتند، حسین می‌خواهد شهید بشود، شما دعا می‌کنید و نمی‌گذارید و من نیمه شب بیرون رفتم، دعا کردم حسین شهید شود و به آرزویش برسد و من بر این شهادت صبر می‌‎کنم و ۱۵ روز بعد خبر شهادت حسین از سوریه آمد».

حسنی‌سعدی با بیان اینکه نباید روش و سیره شهدا را فراموش کنیم و معرفت، دیانت و شجاعت شهدا را باید منتقل کنیم، ادامه داد: بزرگداشت شهدا یعنی اینکه بدانیم ما مدیون شهدا هستیم، آسایش امروز محصول خون شهدا است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت «شهدا» پرداخت و اظهار داشت: همایش تجلیل از ۴۰۰ نفر مادران و همسران شهدا، دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، مراسم درختکاری با حضور خانواده‌های معظم شهدا، از برنامه‌های این هفته است.

وی از حضور ۱۰۰۰ دانش آموز در گلزار شهدای کرمان خبر داد و افزود: این حضور باشکوه با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه خواهد بود.

حسنی‌سعدی گفت: از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند، ۶۹۰ دیدار با خانواده معظم شهدا انجام شد و در کل سال جاری نیز در کل استان ۱۲ هزار دیدار با خانواده‌های بزرگوار جانبازان و شهدا انجام شده است.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه دیدار جانبازان قطع نخاع با مادر شهیدان «سیف‌الدینی» ۲۱ اسفندماه انجام خواهد شد، افزود: در سال جاری کتاب «فرهنگ اعلام» که مربوط به ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان است، چاپ شد و از ۲ هزار و ۲۰۰ وصیت‌نامه شهید که در ۲۰ دفتر چاپ خواهند شد، اولین دفتر که شامل ۱۰۰ وصیت‌نامه است، به چاپ رسید.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم تجلیل از اسوه‌های صبر ومقاومت با حضور تعدادی از مادران شهدا در روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در مدرسه دخترانه فلسطین برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از رونمایی مستند شهید «لنگری‌زاده» در مراسم چهلم این شهید والامقام خبر داد و گفت: سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» به مادر شهید «لنگری‌زاده» گفتند: «اگر شجاعت پسر شما نبود، ما ۴۰ شهید می‌دادیم و یک پایگاه مهم را نیز از دست می‌دادیم».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها