اجرای طرح «سلام شهید» در سمنان

در راستای اجرای طرح «سلام شهید» هم‌زمان با سالروز شهدا، استاندار سمنان با خانواده شهیدان «حیدر و حمید عبدوس» دیدار کرد.
کد خبر: ۲۸۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ - 14March 2018

اجرای طرح «سلام شهید» همزمان با روز بزرگداشت شهدا در سمنانبه گزارش دفاع پرس از سمنان، در راستای اجرای طرح «سلام شهید» هم‌زمان با سالروز شهدا، «سیدشهاب‌الدین چاووشی» استاندار سمنان با خانواده شهیدان «حیدر و حمید عبدوس» دیدار کرد.

چاووشی در این دیدار اظهار داشت: شهدا با جان‌فشانی و ایثار امنیت را به کشور هدیه کردند و امروز پاسداری از خون این شهدا و حمایت از خانواده آن‌ها کمترین وظیفه ما در مقابل آنان است.

وی با تأکید بر اینکه همه ما مدیون خانواده‌های شهدا هستیم عنوان کرد: اگر رزمندگان دفاع مقدس و شهدا نبودند امروز باید با خواری و ذلت سر تعظیم برای خدمتگزاری به دشمنان فرود می‌آوردیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه سرکشی از خانواده شهدا یک وظیفه عمومی و همگانی است اعلام کرد: ترویج روحیه شهادت‌طلبی و فرهنگ ایثار و شهادت باید در دستور کار مسئولان فرهنگی استان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌ «حسن فریدون»، مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان نیز در این دیدار بیان داشت: پیروی از راه شهدا و ترویج آنان به‌ عنوان یک الگوی مناسب و برتر در جامعه از اولویت‌های مهم این نهاد است.

وی با بیان اینکه شهیدان به‌مثابه خواری در چشم دشمنان هستند افزود: به همین سبب دشمنان انقلاب اسلامی ایران همواره درصدد کمرنگ کردن روحیه شهادت‌طلبی و فرهنگ ایثار در جامعه امروزی است.

فریدون با تأکید بر لزوم برگزاری یادواره‌های شهدا و سرکشی از خانواده این شهیدان یادآور شد: شهید والامقام حیدر عبدوس در چهارم دی‌ماه سال 1365 در خرمشهر و در حین عملیات کربلای 4 با ترکش خمپاره شهید شد و شهید حمید عبدوس برادر وی نیز در 25 دی‌ماه سال 1365 در منطقه شلمچه در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها