کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با دفاع پرس :

تبعیض های نژادی و سرمایه سالاری منشا اعتراضات مردمی در آمریکاست

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اعتراضات مردمی در دهه های اخیر در ایالات متحده و شکست های پی در پی این کشور در عرصه سیاست خارجی گفت: تبعیض های نژادی و سرمایه سالاری منشا اعتراضات مردمی در آمریکاست.
کد خبر: ۲۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸ - 20September 2014

تبعیض های نژادی و سرمایه سالاری منشا اعتراضات مردمی در آمریکاست

فواد ایزدی کارشناس آمریکا با توجه به سومین سالروز جنبش وال استریت در امریکا به بررسی دلایل اعتراضات مردمی در امریکا با خبرنگار بین الملل دفاع پرس به گفت و گو پرداخت.

دفاع پرس : ایا جنبش های مردمی و اعتراضات مردم در امریکا که از جمله آن جنبش وال استریت است که در سه سال گذشته به وقوع پیوست اثر و فایده ای در سطح داخل و خارج از آمریکا دارد.

مسلما این جنبش ها دارای فایده واثر بزرگی است چراکه امریکا داعیه دموکراسی و دفاع از حقوق بشر دارد اما در عمل با حرکت های مردمی خشونت امیز برخورد می کند. به طور مثال دولت امریکا در برخورد با معترضین در تظاهرات مردم  را با باتون می زند از اسپری و سایر برخوردهای فیزیکی استفاده می کند و در حالی که پلیس ها بر اسب سوارند با مردم برخورد می کنند.

دفاع پرس : مهمترین خواسته مردم در تظاهرات اعتراضی در امریکا چیست؟

خواسته های مردم امریکا را باید در شعارهای آن ها جستجو کرد به طور مثال در جنبش وال استریت مردم اعتراض به نفوذ پول در سیاست آمریکا و سیستم سرمایه سالاری دولت امریکا را داشتند. همچنین برخی از اعتراضات مردمی در آمریکا به دلیل اذیت های نژاد پرستانه سیستم سیاسی این کشور است و مردم در اعتراضات خود به این سیاست ها اعتراض می کنند.

دفاع پرس : نحوه سرکوب اعتراضات مردم در امریکا چگونه است آیا مقطعی است یا ادامه دار؟

مسلما تا زمانی که اعتراضات در سطح خیابان ها ادامه داشته باشد دولت امریکا به سرکوب فیزیکی مردم می پردازد و در زمانی که اعتراضات در کف خیابان نیست به طرق دیگر جنبش ها را کنترل و با انها مقابله می کنند. در زمان تظاهرات مردمی و سرکوب آنها توسط پلیس آمریکا فیلم هایی از نحوه رفتار خشونت پلیس با مردم منتشر می شود و هزینه های برای دولت آمریکا به بار می آورد.

دفاع پرس: سیاست حوزه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی تا چه اندازه ای از ظرفیت معترضین در آمریکا استفاده می کند؟

ما بایستی در برابر رفتارهای دوگانه امریکا با معترضین داخلی حداقل مقابله به مثل کنیم و در برابر خشونت آمریکا در مقابل معترضین در سطح حمایت از مردم حمایت زبانی از انها داشته باشیم.

 

در تظاهرات ضد نژاد پرستانه علیه دولت آمریکا مردم سیاه پوست به رفتار تبعیض آمیز پلیس آمریکا اعتراض کردند ما در این فرصت بایستی از شیوه مقابله به مثل استفده می کردیم و بایستی در چنین اتفاقاتی برنامه های مشخص داشته باشیم.

دفاع پرس: رسانه ها ی داخلی در برابر اعتراضات مردم آمریکا چه برخوردی باید داشته باشند؟

رسانه های ملی بایستی عمیق تر و دور از کلیشه به پوشش خبری وقایع امریکا بپردازند . از سوی دیگر رسانه های ملی از منابع رسانه های مطرح دنیا به بازگو کردن وقایع اعتراضی امریکا می پردازند در صورتی که لازم است به منابع رسانه ای معترض به سیاست های غرب رجوع شود و گزارش ها و پوشش اخبار در این زمینه کیفی تر شود.

انتهای پیام/ح
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار