ما توانستیم ۱۶۳/ استاد دانشگاه ایتالیا:

به راهیان نور آمده‌ام تا دفاع مقدس ایران را به دنیا معرفی کنم

متیو باریسن گفت: امکان ندارد پدیده‌ای که در جنگ هشت ساله‌ی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران رخ داده است را با پدیده‌های غربی آن مقایسه کنیم، زیرا جنگ ایران سخت‌ترین جنگ صد سال اخیر بوده است و باید در مورد این جنگ تحقیق و پژوهش کنیم تا بتوانیم آن‌ها را برای مردم دنیا به اشتراک بگذاریم.
کد خبر: ۲۸۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ - 15March 2018

به راهیان نور آمده‌ام تا دفاع مقدس ایران را به دنیا معرفی کنمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، متیو باریسن استاد دانشگاه ایتالیا در حاشیه همایش روز ملی راهیان نور در اردوگاه فرهنگی، تربیتی شهید باکری خرمشهر، گفت: به خاطر این‌که بیشتر اندیشمندان غربی به ایران سفر نکرده‌اند، نظر ثابتی در رابطه با کشور ایران نداریم.

وی با اشاره به این‌که بزرگترین انگیزه من از حضور در مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدا این بود تا از نزدیک با صحنه‌های جنگ ایران و عراق آشنا شوم، افزود: از کودکی درباره جنگ تحمیلی هشت‌ساله ایران اطلاع داشتم، پدرم برایم تعریف می‌کرد که مردم ایران در برابر رژیم بعث عراق بدون هیچ امکاناتی جنگیدند که خیلی مشابه جنگ جهانی اول و در رابطه با تاریخ ماست، در ایتالیا نیز جوانان ۱۴ ساله ما در جنگ جهانی اول از کشورمان دفاع کردند.

متیو باریسن با تاکید بر این‌که جنگ چهره مناسبی از خود نشان نمی‌دهد، تصریح کرد: فراموش نمی‌کنم که در ایران چه اتفاقاتی افتاده است، به راهیان نور آمده‌ام تا اطلاعات بیشتری به دست آورم و آن را با مردم دنیا به اشتراک بگذارم. اگر مردم دنیا با وضعیت ایران آشنا شوند به صورت جدی از این کشور حمایت می‌کنند.

این استاد دانشگاه در پایان ابراز داشت: سعودی‌ها در جنگ هشت‌ساله با بودجه ۲۵ میلیون دلاری از صدام حسین حمایت کردند، امکان ندارد پدیده‌ای که در جنگ هشت ساله‌ی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران رخ داده است را با پدیده‌های غربی آن مقایسه کنیم، زیرا جنگ ایران سخت‌ترین جنگ صد سال اخیر بوده است و باید در مورد این جنگ تحقیق و پژوهش کنیم تا بتوانیم آن‌ها را برای مردم دنیا به اشتراک بگذاریم.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها