ظریف:

کشورهای خارجی نمی‌توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند

وزیر خارجه گفت: راه‌حل سیاسی باید در اختیار مردم سوریه باشد و کشورهای خارجی نمی‌توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند.
کد خبر: ۲۸۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ - 16March 2018

کشورهای خارجی نمی‌توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (جمعه) پس از نشست سه‌جانبه با همتایان روس و ترکیه‌ای خود در آستانه پایتخت قزاقستان درباره روند سوریه طی سخنانی اظهار داشت: این اولین نشست وزرای خارجه روند آستانه بود که تحولات و دستاوردهای 14 ماه گذشته را بررسی کردیم و همین‌طور کارهایی که باید برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در سوریه و مبارزه با تروریسم صورت گیرد را مورد گفت‌وگو قرار دادیم.

وی همچنین عنوان کرد: تصمیم‌گیری‌های خوبی در حوزه انسان‌دوستانه و ضرورت هماهنگی و همکاری هر سه کشور برای کمک به راه‌حل سیاسی صورت گرفت.

وزیر خارجه ادامه داد: تأکید ما بر این است که راه‌حل سیاسی باید در اختیار مردم سوریه باشد و کشورهای خارجی نمی‌توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند، بلکه این کشورها فقط حداکثر باید کمک کنند که مردم سوریه در کنار هم به راه‌حل سیاسی دست یابند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: این هدفی است که در آستانه بر اساس واقعیات روی زمین دنبال کردیم و از این طریق هم توانستیم هم با تروریسم مبارزه کنیم و هم خشونت‌ها را کاهش داده و هم به سمت راه‌حل سیاسی حرکت کنیم.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها