در حاشیه هفتمین دور مذاکرات 5+1:

وزیر امورخارجه کشورمان با همتای نروژی خود دیدار و گفتگو کرد

محمد جواد ظریف عصر روز گذشته به وقت محلی، با بورگه برنده در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ - 20September 2014

وزیر امورخارجه کشورمان با همتای نروژی خود دیدار و گفتگو کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، وزیر امورخارجه کشورمان درباره مذاکرات کنونی ایران و 1+5 در نیویورک، خطاب به همتای نروژی خود گفت: اگر طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد، امکان رسیدن به توافق حتی قبل از ۳ آذر وجود دارد

ظریف با اشاره به آخرین تحولات عراق گفت: در شرایطی که امنیت عراق در مرکز و شمال این کشور از سوی گروه تروریستی داعش مورد تهدید قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران کمکهای خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد برخی از کشورهای منطقهای و فرامنطقهای در برخورد با تحولات منطقه مهم و راهبردی خاورمیانه و بویژه سوریه و عراق را به دوراز واقعبینی توصیف و بر ضرورت اصلاح این رویکرد و توجه به خواست و انتخاب ملت ها تاکید کرد.

وی تهدید گروههای تروریستی فعال در منطقه را جدی دانست و افزود: از این سیاست توهمآمیز که با تقویت یک گروه تروریستی، قادر به دفع تهدیدات گروه تروریستی دیگری باشیم، باید پرهیز کرد.

وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار ضمن تصریح بر نفوذ و نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: اگر هوشیاری و دخالت به موقع ایران در مقابله با تهدید گروه داعش نبود، این گروه بر بسیاری از مناطق مهم و راهبردی سوریه و عراق سلطه می یافت.

بورگه برنده روابط دو جانبه ایران و نروژ را رو به پیشرفت و گسترش توصیف کرد و افزایش تماسها را فرصتی مناسب برای تقویت مناسبات در حوزههای مختلف دانست.

وزیر امور خارجه نروژ در پاسخ به تاکید ظریف مبنی بر توجه بیشتر به حل مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم آن کشور و ضرورت حل مشکلات آنها وعده داد: این موضوع را پیگیری و برای حل آنها تلاش کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار