ظریف در مصاحبه با "پی بی اس":

آمریکا در مبارزه با داعش جدی نیست

وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای تصریح کرد: ما در امور داخلی آمریکا دخالت نمی‌کنیم و اگر اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، می‌پذیریم و به آن احترام می‌گذاریم.
کد خبر: ۲۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ - 20September 2014

آمریکا در مبارزه با داعش جدی نیست

به گزارش گروه گروه اخبار داخلی دفاع پرس، "محمد جواد ظریف"در مصاحبه با شبکه "پی بی اس"، وزیر خارجه ایران در مصاحبهای تصریح کرد که ایران به این دلیل پیشنهاد همکاری برای مقابله با داعش را نپذیرفته، چون متقاعد نشده است که دولت آمریکا واقعا در مبارزه با این گروه جدی باشد.

ظریف در پاسخ به سوال شبکه پی بی اس مبنی بر آنکه به چه دلیل "حسن روحانی"  رئیسجمهور ایران، پیشنهادات دولت "باراک اوباما" رئیسجمهور آمریکا برای همکاری در مقابله با داعش را رد کرده است، گفت که این به این دلیل است که ما متقاعد نشدیم که دولت آمریکا واقعاً جدی باشد.

وزیر خارجه ایران از طرحهای آمریکا برای تسلیح معارضان سوری که هفته جاری در کنگره تصویب شد انتقاد کرد و گفت: اگر شما دولت مرکزی در سوریه را تضعیف کنید، موجب میشود که تروریستهای داعش به صوت کارآمدتری درگیر شوند و قلمروهای بیشتری را در اختیار خود بگیرند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به تحریمهای کنگره علیه ایران ادامه داد: محدودیتهای اوباما برای اینکه کنگره را مجبور کند تا تحریمها را لغو کند را درک میکنیم و همانطور که ما پذیرای این نیستیم که آنها امری غیرممکن را از اما بخواهند، ما نیز از آنها تقاضا نمیکنیم که یک اقدام غیرممکن را انجام دهند. ما در امور داخلی آمریکا دخالت نمیکنیم. اگر اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، میپذیریم و به آن احترام میگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار