تاکید «سلمان» بر مقابله با هرگونه تلاش برای ناامنی در عربستان

شاه سعودی اعلام کرد که ریاض همه توان خود را برای مقابله با هرگونه «تلاش‎های خصمانه» با هدف ایجاد ناامنی در کشورش به کار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۸۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ - 27March 2018

تاکید «سلمان» بر مقابله با هرگونه تلاش برای ناامنی در عربستانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در نشست امروز هیات دولت عربستان اعلام کرد که عربستان به طور جدی با هرگونه تلاش خصمانه با هدف ایجاد ناامنی مقابله خواهد کرد.

به گزارش شبکه الاخباریه عربستان، در این نشست که به ریاست ملک سلمان برگزار شد، از «قدرت سامانه دفاعی موشکی عربستان در انهدام موشک های بالستیک یمن» تقدیر به عمل آمده است.

هیات دولت عربستان سعودی که دیروز وارد چهارمین سال تجاوز نظامی به یمن شد، تاکید کرد که حملات موشکی «حوثی‎ها» نشان دهنده استمرار دخالت ایران در حمایت از آنها و مقابله با دو قطعنامه ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ است.

نشست امروز هیات دولت عربستان پس از حملات موشکی اخیر نیروهای یمنی به عمق خاک عربستان صورت گرفت.

سخنگوی ائتلاف سعودی در پی شلیک بامداد دیروز موشک‌های بالستیک یمن به عمق خاک عربستان، بار دیگر ادعای ارسال موشک‎های ایرانی به یمن را تکرار کرد.

ترکی المالکی در ادعایی اعلام کرد که ایران از بندر الحدیده برای قاچاق موشک های بالستیک استفاده می‌کند و شورای امنیت باید به حساب ایرانی‌ها به دلیل تجهیز «حوثی‎ها» به موشک‎های بالستیک برسد.

سخنگوی ائتلاف ادعا کرد: موشکی که با آن ریاض هدف قرار گرفته، ایرانی و از نوع «قیام» بوده است. عربستان حق پاسخگویی به ایران را در مکان و زمان مناسب نزد خود محفوظ می دارد.

شاهدان عینی و کاربران شبکه های اجتماعی می‌گویند که سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی  دیشب (یک شنبه شب) به جای رهگیری و منهدم‌کردن اهداف واقعی، سایه آنها را نشانه گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها