ملکی خبر داد؛

استقرار آتش نشانان در روز طبیعت/۱۳۰ ایستگاه در آماده باش

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی در روز طبیعت در آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۲۸۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ - 02April 2018

استقرار آتش نشانان در روز طبیعت/۱۳۰ ایستگاه در آماده باشبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، جلال ملکی با اشاره به فعالیت‌های سازمان آتش نشانی در روز طبیعت اظهار داشت: آتش نشانان در ٢٦٠ نقطه از نقاطی که هموطنان برای روز طبیعت در آنجا حضور خواهند داشت از جمله بوستان‌ها، معابر، بزرگراه‌ها و... از ساعات ابتدایی صبح روز ١٣ فروردین مستقر و اوضاع ایمنی را تحت کنترل خواهند داشت.

وی ادامه داد: دراین استقرار ٥٦٣ نفر آتش نشان به همراه ١٠٥ دستگاه خودرو سنگین، ٨٤ خودرو سبک و ٧١ دستگاه موتور سیکلت حضور داشته و تا پایان شب و تا زمانیکه تردد در معابر به حالت عادی برگردد در این مناطق مستقر خواهند بود ضمن اینکه تمام ١٣٠ ایستگاه در روز ١٣ فروردین در آماده باش کامل قرار دارند.

ملکی با اشاره به مواردی که خانواده‌ها باید در روز طبیعت رعایت کنند گفت: خانواده ها محل اتراق خود را از قبل انتخاب کنند و محل نشستن خود را در نقاط تایید شده و کمپ هایی که به همین منظور تعیین شده مثل پارک ها و بوستان ها انتخاب کنند، از نشستن در لبه دره ها، پرتگاه ها و کنار رودها خودداری کرده و از حضور در زمین هایی که پوشش گیاهی انبوهی دارد و شناخت کافی نسبت به آن ندارید خودداری شود. زیرا احتمال وجود حیوانات وحشی و چاه و گودال و سقوط در آن وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی درخواست کرد: از روشن کردن آتش در کنار درختان و بوته های خشک خودداری و برای روشن کردن آتش از منقل و اجاق هایی که به همین منظور در بوستان ها تعبیه شده استفاده شود.

وی یادآوری کرد: از انداختن شیشه و بطری های ضخیم داخل طبیعت خودداری کنید. این اجسام مانند یک عدسی عمل می کند و می تواند با متمرکز کردن نور خورشید باعث آتش سوزی شود. همچنین اگر قصد استفاده از چادرهای مسافرتی را دارید از روشن کردن آتش و منقل داخل چادر خودداری کنید. در پایان روز حتما آتش و ذغال های روشن را با آب کافی خاموش کنید.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها