با هدف پایان دادن بحران سوریه؛

مقامات روسیه، ایران و ترکیه با هم دیدار می‌کنند

روسای جمهور و وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه، چهارشنبه در آنکارا برای گفت‌وگو درباره پرونده سوریه گرد هم می‌آیند.
کد خبر: ۲۸۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ - 03April 2018

مقامات روسیه، ایران و ترکیه با هم دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیاالیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، فردا (چهارشنبه) در آنکارا با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود «محمد جواد ظریف» و «مولود چاووش‌اوغلو» دیدار می‌کنند.

نشست وزیران خارجه روسیه، ترکیه و ایران در روز چهارشنبه در حالی برگزار خواهد شد که طبق اعلام یک منبع در وزارت خارجه ترکیه، قرار است، رؤسای جمهوری این 3 کشور، فردا برای بررسی بحران سوریه نشست سه‌جانبه برگزار کنند.

دفتر مطبوعاتی کرملین نیز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین طی سفری رسمی، در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در آنکارا حضور خواهند داشت.

در بیانیه کرملین آمده است، پوتین با «رجب طیب اردوغان» و «حسن روحانی» رؤسای جمهور ترکیه و ایران در ادامه رایزنی‌های برای حصول راهکار سیاسی جهت پایان دادن به بحران سوریه و بررسی روند اجرای توافق‌های حاصل شده در جریان نشست‌های سه‌جانبه اخیر در «سوچی»، روز چهارشنبه در آنکارا دیدار کند.

قرار است، رؤسای جمهور کشور‌های تضمین‌کننده آتش‌بس در سوریه، همچنین درباره اتخاذ تدابیر بیشتر در راستای تقویت نظام آتش‌بس در سوریه، تداوم توافق مناطق کاهش تنش، حل مشکلات انسانی و نیز پیشبرد روند حل و فصل سیاسی بحران در این کشور، تبادل نظر کنند.

از سوی دیگر، «یوری اوشاکوف» مشاور رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، پوتین در دیداری جداگانه با حسن روحانی، با یکدیگر درباره روابط دوجانبه روسیه و ایران، و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها