ما توانستیم ۴۹۹/ غلامرضا اصانلو در گفت‌وگو با دفاع پرس:

راهیان نور هر ایدئولوژی و تفکری را تحت تاثیر قرار می‌دهد

یک بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه فضای راهیان نور یک فضای عرفانی است، گفت: راهیان نور هر ایدئولوژی و تفکری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۲۸۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ - 03April 2018

«غلامرضا اصانلو» بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت ارزشمند فرهنگی است، اظهار داشت: واقعاً خاک مناطق عملیاتی ما در دوران جنگ، مقدس است.

وی با اشاره به استقبال مردمی از راهیان نور گفت: هر ساله حضور در مناطق عملیاتی راهیان نور پر رنگ‌تر می‌شود و مردم عشق دیدن این مناطق را بیشتر در خودشان می‎بینند و به همین دلیل بیشتر به این مناطق سفر می‌کنند. چرا که این مناطق و حضور در آن بسیار ارزشمند است.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: من قبلاً برای بازی در چند فیلم سینمایی در این مناطق حضور پیدا کرده بودم. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بنده در آبادان زندگی می‌کردم و در ارتش مشغول خدمت بودم.

اصانلو افزود: فضای راهیان نور یک فضای عرفانی است که وقتی انسان خود را در آن قرار می‌دهد هر کسی را با هر ایدئولوژی و تفکر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و ما را متوجه می‌کند که چه جوانانی جانفشانی کرده‎‌اند تا ما امروز در این کشور خیلی راحت زندگی کنیم و در آرامش باشیم.

وی تاکید کرد: جوانان ما در طول 8 سال دفاع مقدس واقعا از خودشان گذشتند و جلوی دشمن ایستادند تا جایی که امروز بعد از سی سال مردم به یاد و خاطره آن‌ها در مناطق راهیان نور حضور پیدا می‌کنند. وجود شهدا به قدری ارزشمند است که مردم ایران بعد از گذشته سی سال هنوز هم یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌دارند.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: راهیان نور بر روح و جسم انسان تاثیرگذار است. انسان‌هایی که نسبت به اطرافشان بی تفاوت هستند و توجه ندارند و انسانی و عاطفی فکر نمی‌کنند و دلشان برای همدیگر نمی‌تپد وقتی به این فضاها می‌آیند و در آن قرار می‌گیرند، فکر نمی‌کنم کسی باشد که در روحیه او تاثیر به وجود نیاید و یک انسان کامل نشود. وقتی جوان ۱۷ تا ۲۰ ساله را می‌بینید که چه جانفشانی و از خودگذشتگی را داشته و در مقابل دشمن ایستاده است تاثیر می‌پذیریم.

اصانلو عنوان کرد: انسان در برابر تانک و آتش هیچ مناسبتی ندارد. جوانان زیادی به شهادت رسیدند و به بهترین درجات نائل آمدند امروز کسانی که شیمیایی و جانباز شدند نیز برای ما درس‌آموز هستند. انسان با دیدن این عزیزان نمی‌تواند نسبت به کشور و دین بی تفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: من جمله مناسبی برای توصیف جانبازان پیدا نمی‌کنم. این انسان‌ها خیلی کم هستند. اگر مردم ایران عاشق نباشند و مدافع خاک و مردمشان نباشند ما نمی‌توانیم در شرایط امروز دنیا، زندگی خوبی داشته باشیم. آن‌هایی که عاشق و رئوف و خدایی هستند تنها مانند شهدا می‌توانند به آرامش برسند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: باید زندگی را عرفانی دید و دلی زندگی کرد و عاشق مردم باشیم چرا که دنیا با شیرینی‌های فراوان به زودی تمام می‌شود و سرعت زمان بسیار زیاد است. آرزو می‌کنم که انسان‌ها به درجه معرفت شهدا برسند و زندگی ارزشمندی داشته باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار