هلاکت ۵۵ نظامی سعودی در درگیری با نیرو‌های یمنی در طول یک ماه

وزارت دفاع یمن از هلاکت ۵۵ نظامی سعودی و زخمی شدن ۵۳ تن در درگیری با نیرو‌های یمنی در طول یک ماه خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ - 04April 2018

هلاکت ۵۵ نظامی سعودی در درگیری با نیرو‌های یمنی در طول یک ماهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور و نظامیان سعودی در طول ماه مارس، 55 نظامی سعودی کشته و 53 تن نیز زخمی شدند.

یک منبع نظامی یمنی از کشته شدن 2 نظامی سعودی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پایگاه «الشبکه» در نجران خبر داد.

نیروهای یمنی استحکامات نظامیان سودانی و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در کوه «الطلعه» در مرز با نجران واقع در جنوب عربستان را هدف حملات خود قرار دادند که در پی این حملات شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای یمنی با یک موشک زمین به زمین یک خودروی نظامی سعودی را در جیزان منهدم کردند و این در حالی است که مراکز تجمع نظامیان سعودی در 2 منطقه «الرمضه» و «الطوال» هدف حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

در پی حمله اشتباهی ائتلاف متجاوز سعودی به مواضع مزدوران این ائتلاف در شمال منطقه مرزی میدی در استان حجه، شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 13 بار مناطق مختلف دو بخش حرض و میدی در استان حجه در غرب یمن را بمباران کردند. این جنگنده‌ها همچنین منطقه «مذاب» در بخش «الصفراء» در صعده و بخش «حَرف سُقبان» در استان عمران در شمال یمن را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی حملات هوایی خود به مناطق مختلف منطقه «قَطابه» در شمال شرق بخش «حَیس» در جنوب استان حُدیده را از سر گرفتند. این جنگنده‌ها همچنین فرودگاه بین‌المللی حدیده، و پادگان پدافند هوایی را بمباران کردند.

تجاوز رژیم سعودی و همپیمانانش به یمن از بیش از سه سال قبل آغاز شده است. این حملات که با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و در نتیجه سلطه بر این کشور صورت گرفته، نتیجه‌ای به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نداشته است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار