بمباران مناطقی در شرق افغانستان توسط جنگنده‌های پاکستانی

مقامات محلی افغان اعلام کردند که جنگنده‌های پاکستانی با ورود به حریم هوایی افغانستان مناطق شرقی این کشور در ولایت «کنر» را بمباران کردند.
کد خبر: ۲۸۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ - 05April 2018

بمباران مناطقی در شرق افغانستان توسط جنگنده‌های پاکستانیبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، منابع محلی افغان در ولایت کنر اعلام کردند که پس از حملات راکتی روزهای گذشته از خاک پاکستان، این بار جنگنده‌های پاکستانی با ورود به حریم هوایی افغانستان برخی از مناطق این ولایت را هدف قرار دادند.

این منابع محلی تاکید کردند که حملات راکتی ارتش پاکستان به شهرستان «دانگام» در چند روز گذشته افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های پاکستانی دو بار با نقض حریم هوایی افغانستان مناطق «شهیدان» و «چاقوری» در ولایت کنر را بمباران کردند.

منابع محلی تصریح کردند، در پی تشدید حملات راکتی و بمباران برخی از مناطق این شهرستان نیروهای ارتش پاکستان پیشروی کرده و پرچم این کشور را در مناطق مرتفع خاک افغانستان بر افراشته‌اند.

«محمدگل بیدار» معاون والی کنر به «رادیو آزادی» گفت: مردم این مناطق به دلیل ترس از بمباران‌های هوایی ارتش پاکستان و حملات راکتی این کشور خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

در چند سال اخیر همواره شرق افغانستان هدف حملات راکتی از خاک پاکستان قرار گرفته که سبب کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و آواره شدن هزاران نفر شده است.

برخی از کارشناسان افغان نیز بر این باورند که ارتش پاکستان با انجام حملات راکتی به ولایت‌های شرقی افغانستان سبب آواره شدن مردم و زمینه استقرار داعش را فراهم می‌کند.

این در حالی است که اخیرا ارتش پاکستان اسکادران هواپیماهای جنگی خود را در نزدیکی مرزهای افغانستان مستقر کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار