آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه «الیگارش‌های روسیه» اعمال می‌کند

واشنگتن قصد دارد در روزهای آینده به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحریم‌‌های جدیدی علیه کسانی که «الیگارش‌های روسیه» خوانده شده‌اند اعمال کند.
کد خبر: ۲۸۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 05April 2018

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه «الیگارش‌های روسیه» اعمال می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، واشنگتن قصد دارد در روزهای آینده به موجب مفاد قانونی که روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم می‌کند تحریم‌های جدیدی علیه کسانی که «الیگارش‌های روسیه» خوانده شده‌اند، اعمال کند.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر به نقل از مقام‌های مطلع این اقدام را ستیزه‌جویانه‌ترین اقدام تا کنون علیه نخبگان تجاری روسیه توصیف کرده است.

تحریم‌های جدید افراد نزدیک به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را به بهانه دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا هدف خواهند گرفت. مسکو ادعاهای آمریکا در این باره را رد کرده است.

انتظار می‌رود این تدابیر تنبیهی از روز پنجشنبه اعلام شوند. دولت آمریکا پیش از این در تاریخ ۱۵ مارس، ۱۹ فرد و شرکت را به اتهام حملات سایبری علیه آمریکا تحریم کرد.

چهار منبع گفته‌اند مقام‌های نزدیک به کرملین و دولت روسیه ذیل قانون موسوم به «کاتسا» (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) تحریم می‌شوند.

این قانون چند ماه پیش در کنگره آمریکا برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی تصویب شد و پس از آن با امضای دونالد ترامپ به قانون تبدیل شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بهمن‌ماه سال گذشته به موجب این قانون فهرستی از تاجران ارشد و مقام‌های نزدیک به کرملین- که به تعبیر آمریکا «الیگارش‌های روسیه» خوانده می‌شوند- منتشر کرد. وزیر خزانه‌داری آمریکا چندی بعد گفت برخی از افرادی که در این فهرست قرار گرفته‌اند تحریم خواهند شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار