شجاعی طباطبایی برنامه‌های هفته هنر انقلاب را تشریح کرد

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۸۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ - 07April 2018

شجاعی طباطبایی برنامه‌های هفته هنر انقلاب را تشریح کردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سید مسعود شجاعی‌طباطبایی» سرپرست معاونت هنری حوزه هنری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی را در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه تشریح کرد.

وی گفت: هفته هنر انقلاب از 20 تا 27 فروردین برگزار خواهد شد. روز بیستم مصادف با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی است که شورای فرهنگ عمومی این روز را به نام «هفته هنر انقلاب» نام‌گذاری کرده است و حوزه هنری با عنوان فضایی که این شهید مدتی در آن فعال بوده طی چند سال اخیر از این مناسبت حُسن استفاده را کرده و هفته هنر انقلاب را برگزار می‌کند که امسال سال چهارم آن است.

شجاعی‌طباطبایی افزود: طراحی و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی همزمان در مراکز استانی به طور مشارکتی با سایر نهادها و دستگاه ها بر اساس یک وحدت رویه تدارک دیده شده است.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری ادامه داد: تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب، توجه به رویش های هنرهای انقلاب در سطح ایران به ویژه هنرمندان جوان، استفاده از همه ظرفیت های هنری در جهت هنر انقلاب از مواردی است که خیلی جدی مورد نظر است.

وی گفت: توجه به مبانی معرفتی و آثار مکتوب و تصویری شهید آوینی با عنوان هنرمند تراز انقلاب نیز مد نظر است. مراسم افتتاحیه این رویداد در تهران و تمامی مراکز استانی حوزه هنری برگزار خواهد شد، اما افتتاحیه اصلی ساعت 17:30 در تالار سوره مهر با معرفی 20 هنرمند تاثیرگذار هنر انقلاب که همگی شهرستانی و از رویش های هنر انقلاب هستند، برگزار می شود. در روز بیستم آیین اهدای جوایز داستان انقلاب «جایزه امیرحسین فردی» صورت می‌گیرد.

شجاعی‌طباطبایی اظهار کرد: بیستم فروردین هنرمندان همراه با مسوولین حوزه هنری با حضور در مزار شهدا تجدید میثاق خواهند کرد. اتفاقات زیادی برای این هفته در عرصه تجسمی، نمایشی و سینمایی در نظر گرفته شده است. رونمایی از آثار هنرمندان در شاخه های مختلف، کتاب و حوزه نشر نیز از اتفاقات مهم این هفته است.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری بیان کرد: برنامه تلویزیونی «سوره هنر» امسال با تهیه‌کنندگی حامد رهنما و مجری‌گری رسالت بوذری از شبکه سه و افق در طول هفته نمایش داده می شود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که در طی سه سال گذشته برای ما خیلی مهم بوده است مشخص شدن و کاندیداهای چهره هنر انقلاب بوده است. امسال طی کارهایی که در طول سال گذشته صورت گرفت تعدادی از هنرمندان کاندید این بخش شدند که ابتکار حوزه هنری بود، برای تقدیر آثار و رویش های هنر انقلاب صورت می‌گیرد.

شجاعی‌طباطبایی گفت: انتخاب هنرمندان در این بخش به صورت روش مرحله به مرحله توسط چهره های مطرح هنر انقلاب بوده است که 60 نفر از چهره های شاخص حوزه هنر پنج کاندیدا را از بین 120 هنرمند انتخاب کردند که بر اساس حروف الفبا به ترتیب حمید حسام نویسنده، محمدرضا دوست‌محمدی هنرمند گرافیست، حسن روح الامین هنرمند عرصه تجسمی، محمدحسین مهدویان کارگردان و مهدی نقویان مستندساز این پنج کاندیدا می باشند.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری عنوان کرد: معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی یک نوع معرفی هنرمندان شاخص به مردم است که جریان ساز خواهد بود. ما در یک تعامل و ارتباط مستمر با این هنرمندان هستیم و آثاری که از هنرمندان خلاق و خوب وجود دارد به این وسیله دیده می شوند و مورد استفاده و حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار