هنیه: غزه وارد مرحله جدیدی از مقاومت صلح‌ آمیز شده است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: غزه از طریق راهپیمایی بازگشت، وارد مرحله جدیدی از مقاومت صلح‌ آمیز شده است.
کد خبر: ۲۸۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ - 09April 2018

هنیه: غزه وارد مرحله جدیدی از مقاومت صلح‌آمیز شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طی سخنانی در اردوگاه «العودة» در شرق شهر غزه اظهار داشت: ملت فلسطین در نوار غزه به منظور استقلال ملی و مبارزه با تبعیض نژادی، در تمام جبهه‌ها وارد نبرد شده است.

وی افزود: غزه‌ای که آن را محاصره و مردم آن را گرسنه نگاه داشتند و علیه آن توطئه کردند تا در مقابل مقاومت بایستد و تسلیم شود، امروز با جوانان و پیران و کودکان خود در مقابل محاصره کنندگان و اشغالگران، قیام کرده است.

هنیه گفت: مردم فلسطین امروز با راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره، آغاز مرحله سیاسی جدیدی را اعلام کرده‌اند. آن‌ها صفحه ذلت، مذاکرات بیهوده و هماهنگی امنیتی را بسته و مرحله رذیلت سیاسی و ایدز سیاسی که برخی از مردم فلسطین به آن آلوده شده‌‌اند، پشت سر گذاشته است. غزه هرگز کوتاه نخواهد آمد و اسرائیل را به‌رسمیت نخواهد شناخت.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه افزود: غزه از طریق این راهپیمایی مبارک، وارد مرحله جدیدی از مقاومت صلح‌آمیز و مردمی شده است.

وی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه ما در جمعه دوم راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره به سر می‌بریم، اما این راهپیمایی صلح‌آمیز اهدافی استراتژیک را محقق کرد و این راهپیمایی مسأله فلسطین را بار دیگر در کانون توجه جهانی قرار داد.

هنیه در ادامه گفت: کودکان غزه به تمام مردم دنیا معنای مردانگی را از طریق راهپیمایی‌های صلح‌آمیز بازگشت نشان دادند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: برخی تلاش کردند که مسأله فلسطین را دفن کنند، اما راهپیمایی بازگشت، مسأله فلسطین را به وضعیت حقیقی آن برگرداند و این حقیقت را که مردمی کوچانده شده و دولتی غیرقانونی در سرزمین آن‌ها تاسیس شده را تبیین کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: رژیم اشغالگر سرگردان است و نمی‌داند چگونه با این هزاران نفری که به شیوه صلح‌آمیز به دنبال حق خود هستند، برخورد کند.

وی تاکید کرد که راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره، موضوع آوارگان و حق بازگشت را در کانون توجه قرار داد و ضربه‌ای به معامله قرن وارد ساخت.

هنیه افزود: حماس به وحدت فلسطین پایبند خواهد ماند و غزه از کرانه باختری، قدس و مسأله فلسطین دست برنخواهد داشت.

وی افزود: خطاب به کسانی که تلاش می‌کنند خواسته‌های ملت ما را نادیده بگیرند، می‌گوییم که راهپیمایی بازگشت همچنان ادامه خواهد یافت.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: راهپیمایی بازگشت، یک راهپیمایی صلح آمیز است.

شهادت یک جوان فلسطینی در شرق قدس

منابع بیمارستانی عصر امروز دوشنبه اعلام کردند که «محمد عبدالکریم مرشود» جوان 30 ساله فلسطینی در پی جراحت‌های وارده به شهادت رسید.

این جوان فلسطینی روز گذشته در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «میشور ادومیم» در شرق قدس اشغالی، هدف گلوله یک شهرک‌نشین قرار گرفت و مجروح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار