سردار رضایی:

تعاملات مرزی ایران و قطر تقویت می‌شود

فرمانده مرزبانی ناجا سطح همکاری مرزی ایران و قطر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تقویت تعاملات مرزی دو کشور در دستور کار است.
کد خبر: ۲۸۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ - 10April 2018

تعاملات مرزی ایران و قطر تقویت می‌شود/ رایزنی فرمانده مرزبانی ناجا با قطر برای آزادی صیادان ایرانیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا برای شرکت در چهاردهمين اجلاس مشترک مرزی ایران و گارد ساحلی قطر و انجام گفت‌وگوهایی با مسئولان کشور قطر، عازم دوحه شد.

وی پس از ورود مورد استقبال سرتیپ «علی احمد سیف البدید المناعی» فرمانده گارد مرزی قطر قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه ورود به دوحه اظهار داشت: غیر از ترددهای غیرمجاز که بعضا «سهوی» و از سوی صیادان دو کشور صورت می‌گیرد، مشکل ویژه‌ای در مرزهای آبی با قطر نداریم که البته برخورد هر دو کشور در این حوزه مثبت و توام با تعامل است به طوری که طی هفته گذشته برخی از صیادان ایرانی که به صورت غیر عمد وارد آب‌های این کشور شده بودند، آزاد شدند.

وی افزود: البته در این دیدار، با مقامات این کشور در خصوص آزادی برخی دیگر از صیادان ایرانی که به آب‌های قطر وارد شده‌اند گفت‌وگو خواهم کرد.

این مقام ارشد مرزبانی اضافه کرد: بر اساس توافق به عمل آمده میان دو کشور بخشی از ترددهای غیرمجاز که مشمول جرم خاصی نباشد در دریا حل می‌شود و به محاکم قضائی کشیده نمی‌شود.

وی سطح همکاری ایران و قطر در زمینه مرزی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر با مرزبانی قطر در خصوص گشت، تعقیب و مراقبت‌های همزمان دریایی همکاری داریم و در این دیدار، تقویت هر چه بیشتر ارتباط مرزبانی دو کشور در دستور کار است.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر لزوم اهمیت تعاملات مرزی برای اداره مشترک حوزه آبی، گفت: یکی از اهداف ما از دیدار با مقامات این کشور، حفظ و ارتقاء همکاری‌های مرزی است. در همین رابطه با شماری از مسئولان تصمیم‌گیر قطری نیز در جریان این سفر گفت‌وگو خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار