سعید اوحدی:

شعر وارد مقوله جدید مقاومت شده است/ شعر انقلاب بیانگر ارزش‌های درونی انسان‌هاست

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه شعر وارد مقوله جدید مقاومت شده است، گفت: شعر انقلاب بیانگر ارزش‌های درونی انسان‌هاست.
کد خبر: ۲۸۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ - 11April 2018

شعر وارد مقوله جدید مقاومت شده است/ شعر انقلاب بیانگر ارزش‌های درونی انسان‌هاستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب عصر امروز (چهارشنبه، ۲۲ فروردین) با حضور جمعی از هنرمندان در باغ ملی ایران برگزار شد.

«سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی با تحول عظیم خود هنر را نیز تحت تأثیر قرار داد به گونه‌ای که در زمینه هنر تحول اساسی صورت گرفت. شعر انقلاب در چلهمین سالگرد خود به اربعین انقلاب رسیده است.

وی گفت: با شروع جنگ و دفاع مقدس یکی از زیبایی‌ها که در افزایش روح مقاومت تاثیرگذار بود شعر حماسی بود. شعر در میان عرصه‌های هنری ویژگی‌های بسیار زیبایی دارد.

اوحدی افزود: شعر حماسی از اول اسارت تا آخرین روزهای آن در کنار رزمندگان بود و زمینه رشد را فراهم می‌کرد. از ویژگی‌های زیبای شعر انتقال شعر است که به دلیل مجز بودن، راحت منتقل می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: شعر انقلاب امروز در دوره مقاومت منطقه که هزاران اتفاق در حال رخ دادن است می‌تواند برای حفظ و استمرار ارزش‌های جبهه مقاومت تاثیرگذار باشد. شعر وارد مقوله جدید مقاومت شده است.

وی تاکید کرد: جریان عظیمی در حماسه اربعین برای شعر به وجود آمده است. شعر انقلاب بیانگر ارزش‌های درونی انسان است. چیزی که رهبر معظم انقلاب هر ساله در جلسات ماه رمضان ساعت‌ها برای آن وقت می‌گذارند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار