سیف:

هیچ ارزی برای خروج سرمایه و قاچاق نمی‌دهیم

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه هیچ ارزی برای خروج سرمایه و قاچاق تخصیص داده نخواهد شد، گفت: با تأمین تمام نیازهای واقعی و‌ منطقی با ایجاد بازار سیاه مقابله می‌کنیم.
کد خبر: ۲۸۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ - 14April 2018

هیچ ارزی برای خروج سرمایه و قاچاق نمی‌دهیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، ولی‌الله سیف در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها ضمن اشاره به اینکه تمام تلاش دشمنان ما برای ایجاد عدم اطمینان نسبت به آینده است، اظهار داشت: عدم اطمینان به نوبه خود منجر به افزایش تقاضای خرید ارز می‌شود و خود را در قیمت ارز نشان می‌دهد، بنابراین تصمیم اتخاذ شده در حال حاضر منجر به این شد که اقتصاد کشور بتواند مقاومت‌پذیری بیشتری داشته باشد و از نوسانات جلوگیری شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این تصمیم همچنین منجر به ایجاد شفافیت در تجارت خارجی می‌شود؛ چراکه حضور پررنگ صرافی‌ها در تسویه حساب‌های بین‌المللی ابهاماتی را با خود به همراه دارد.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه انتقال بخشی از عملیات ارزی از صرافی‌ها به بانک‌ها، مقاومت‌هایی را با خود همراه دارد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم این مقاومت‌ها، شفافیتی که این تصمیم در تجارت خارجی ما ایجاد می‌کند مثبت و مفید است. علاوه بر این، تصمیم اتخاذ شده منجر به تسهیل و تقویت اجرای مقررات مبارزه با پولشویی می‌شود.

سیف گفت: با تصمیم اتخاذشده، فرصت مناسبی برای انتقال فعالیت‌های ارزی از صرافی‌ها به بانک ها ایجاد شده است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، تصمیم اخیر ستاد اقتصادی دولت منجر به یکسان سازی نرخ ارز شد و نرخ 42000 ریال برای همه اقلام استفاده خواهد شد. این نرخ با توجه به واقعیت‌های اقتصاد تغییر می‌کند و ثابت نخواهد ماند.

سیف ضمن تاکید بر اینکه هیچ ارزی برای خروج سرمایه و قاچاق تخصیص داده نخواهد شد، افزود: با تأمین تمام نیازهای واقعی و‌ منطقی، با ایجاد بازار سیاه هم مقابله می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها