الجعفری: متجاوزان بدانند حملاتشان مانع از ادامه مبارزه با تروریسم نمی‌شود

نماینده سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: کشورهای متجاوز سه‌گانه باید بدانند که جنگنده‌های آنها باعث نخواهند شد تا دمشق مبارزه با تروریسم را ادامه ندهد.
کد خبر: ۲۸۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ - 14April 2018

الجعفری: متجاوزان بدانند حملاتشان مانع از ادامه مبارزه با تروریسم نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: آیا جامعه بین‌الملل با حمله سه کشور به دمشق موافقت کرد؟ آیا ارتباطی میان حملات اخیر و تاخیر در سفر گروه کارشناسان سازمان منع اشاعه شیمیایی وجود دارد؟

وی افزود: کارشناسان سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی طی سندی تاکید کردند که مرکز مطالعات برزه دمشق با منشور عملکرد این سازمان در تضاد نیست.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: وقتی که نماینده آمریکا درباره پایان زمان حرف زدن سخن می‌گوید در این صورت ارزش دیپلماسی و شورای امنیت چیست؟ کشورهای حمله کننده باید نقشه راهی بر اساس منشور سازمان ملل و نه نقض قوانین بین المللی ارائه می‌کردند. کشورهای متجاوز سه گانه باید بدانند که جنگنده‌های آنها باعث نخواهد شد تا دمشق مبارزه با تروریسم را  ادامه ندهد.

جعفری اضافه کرد: دمشق و همپیمانانش وظیفه پاسخ به این تجاوز را دارند و سامانه های دفاع هوایی سوریه با حملات این سه کشور مقابله کرد. دشمن یک مرکز مطالعاتی در دمشق را هدف قرار دارد و در حمله به یک مرکز در نزدیکی حمص 3 غیرنظامی نیز مجروح شدند.

وی افزود: آمریکا تصمیم گرفت انتقام شکست بازوهای تروریستی خود در سوریه را بگیرد و کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل باید مسئولیت  خود در عدم اجازه دادن به نقض منشور سازمان ملل عمل کنند. حمله این سه کشور نه به سوریه بلکه به منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی بوده است. دمشق به شدت حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس را که به سخره گرفتن ساختار بین المللی بوده را محکوم می‌کند.

جعفری گفت: گروهی که نمایش حمله شیمیایی در دوما را انجام دادند نیز بازداشت شدند.

بامداد امروز- شنبه- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا فرمان تجاوز نظامی به سوریه را صادر کرد.

طبق اعلام مقام‌های آمریکایی، در جریان این حمله تا 120 فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک شده است. پدافند هوایی ارتش سوریه بخشی از این موشک‌ها را ساقط کرده است.

این حمله یک هفته پس از آن صورت گرفت که گروه‌های تروریستی فعال در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق مدعی شدند که به این شهر حمله شیمیایی شده است. دولت آمریکا بلافاصله دمشق را به دست داشتن در این حادثه متهم و اعلام کرد که ممکن است به زودی به سوریه حمله کند.

در حالی که در روزهای گذشته از اقدام نظامی گسترده علیه سوریه صحبت می‌شد، حمله شب گذشته به این کشور به هدف قرار دادن چند پایگاه نظامی و ساختمان محدود شد. وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) پایان این تجاوز را اعلام و تأکید کرد افزایش حملات در دستور کار نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار