حجت‌الاسلام خاموشی:

ایران باید مهد هنر انقلابی باشد/ حوزه هنری تنها متولی هنر انقلابی نیست

رئیس سازمان تبلیغات با بیان اینکه ایران باید مهد هنر انقلابی باشد، گفت: حوزه هنری تنها متولی هنر انقلاب نیست بلکه باید با تلاش مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشورمان مهد هنر انقلاب باشد.
کد خبر: ۲۸۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ - 15April 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین پایانی هفته هنر انقلاب و معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین) با حضور «حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات، «محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری، «سید مسعود شجاعی طباطبایی» سرپرست معاونت هنری حوزه، «مجتبی رحماندوست»، «محمد حمزه‌زاده»، «مسعود نجابتی»، «کوروش زارعی»، «رضا برجی» و «عبدالحمید قره‌داغی» با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

«حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند متعال خطاب می‌کند در اه خدا جهاد کنید. جهاد در لغت یعنی تلاش و کوشش اما در فقه ما جهاد معانی مختلف دارد و مهمترین معنی آن مبارزه با دشمن درونی است که جهاد نفس است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مصادیق مبارزه با طاغوت بوده است. کسانی که یک رژیم دست نشانده بودند. بر همین اساس قیام صورت گرفت و انقلاب ۵۷ تحقق یافت. ضرورت ندارد کسی در صدر انقلاب دخالت داشته باشد و اکنون نیز انقلابی مانده باشد.

رئیس سازمان تبلیغات افزود: کسانی در رکاب امام معصوم قرار داشتند و مدتی بعد روبروی ایشان بودند. انقلاب ما نیز چنین بود و افرادی وجود داشتند که انقلابی بودند اما تا آخر انقلابی نماندند.

خاموشی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در طول زمان درباره بصیرت و بینش انقلابی تذکر دادند. معنای بینش شناخت دشمن و دوست است تا به اهداف برسم. فرسایش زمان نگاه تیز و دقیق لازم دارد. آیا دشمنی که در داخل مرز با ما در جنگ بود در دفاع مقدس، جنگ اقتصادی، تحریم‌ها یک روش دارد یا در حال بارگیری از جبهه ماست.

وی عنوان کرد: من به یاد شهدای مدافعین حرم تواضع تام دارم. این شهیدان خیلی قدرت و عظمت دارند چون بصیرت دارند و دشمن را با طراحی جدیدی که قصد تغییر اقتصاد و جغرافیای جهان اسلام دارد را شناختند. با این نکته باید روز به روز بصیرت را افزایش دهیم.

رئیس سازمان تبلیغات گفت: راه برون رفت از برون رفت بصیرت و تبعیت از ولی است. با این بصیرت و تبعیت در مقابل دشمن و توطئه‌های آن‌ها برون رفت خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام خاموشی بیان کرد: اگر هنرمند متعهدی طبق انتخاب در این مراسم انتخاب می‌شود دلیل ناتوانی دیگران نیست. حوزه هنری تنها متولی هنر انقلاب نیست بلکه باید با تلاش مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشورمان مهد هنر انقلاب باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار