مدیرکل انتظامی و امور مرزی خوزستان:

بیش از 200 نفر در عملیات پاکسازی مین شهید و مجروح داشته‌ایم

مدیرکل انتظامی و امور مرزی خوزستان گفت: از سال ۸۵ تا ۹۶ عوامل پاک‌سازی مین که در حین عملیات بودند، ۱۹ شهید و ۱۹۹ مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۲۸۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ - 16April 2018

در عملیات پاکسازی مین بیش از 200 نفر شهید و مجروح داشته ایمبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، «رضا نجاتی» مدیرکل انتظامی و امور مرزی خوزستان در نشست هماهنگی پاک‌سازی اراضی آلوده به مین در خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان به‌خصوص شهرهای مرزی آن در دوران دفاع مقدس به‌صورت مستقیم درگیر جنگ بودند و آثاری همچون گلوله‌های عمل‌ نکرده و میدان‌های مین را دارد.

وی افزود: بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های دولت و اماکن نظامی در شهرهای مرزی طراحی شده‌اند و باید به مرحله اجرا دربیایند که این امر مستلزم پاکسازی کامل و دقیق این اراضی از وجود مین‌‌های کاشته شده در زمان جنگ است تا ان‌شاءلله حادثه دیگری رخ ندهد.

نجاتی با اشاره به اینکه تاکنون هم پاک‌سازی مرزها برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، کشاورزی یا دامپروری انجام شده، تصریح کرد: در این مرحله دولت به‌صورت جدی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تولید و اشتغال نسبت به پاک‌سازی مناطق آلوده به مین و گلوله تأکید دارد.

مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان با اشاره به تلفات جانی و هزینه‌های بعدی بسیاری که اراضی آلوده به مین دارند، بیان داشت: با این تفاسیر ناگریز به پاک‌سازی اراضی آلوده به مین مناطق مرزی هستیم تا از بروز تلفات انسانی یا مشکلات دیگر آن جلوگیری کنیم.

نجاتی گفت: جمع کل اراضی پاک‌سازی خوزستان ۲۲۶ هزار و ۳۵۷ هکتار است که از این مجموعه ۱۲ هزار و ۴۱۳ هکتار اراضی آلوده به مین و ۲۱۳ هزار و ۹۴۴ هکتار نیز اراضی آلوده به گلوله (خمپاره و...) بودند.

این مسئول در ادامه با اعلام این خبر که ۳۶ هزار و ۴۸۴ هکتار اراضی آلوده به مین پاک‌سازی نشده در خوزستان شناسایی شده، اضافه کرد: این اراضی در شهرهای مرزی مثل آبادان، خرمشهر، شوش، هویزه، سوسنگرد، حمیدیه و حاشیه اهواز است.

مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان عنوان کرد: از سال ۸۵ تا ۹۶ عوامل پاک‌سازی که در حین عملیات بودند، ۱۹ نفر شهید و ۱۹۹ نفر مجروح داشتیم.

وی عنوان کرد: به همه اهالی روستاها توصیه می‌کنم که با نیروهای عملیاتی پاک‌سازی اراضی آلوده به مین همکاری داشته باشند؛ همچنین این هماهنگی و ارتباط را با بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز قطع نکنند. اطلاعات افراد بومی در پاک‌سازی اراضی، تسریع لازم را به دنبال دارد. همچنین باعث می‌شود که اراضی پاک‌سازی شده خیلی سریع‌تر برای امر کشاورزی و دامپروری در اختیار آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار