سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان عنوان کرد

بازدید 500 هزار نفری از باغ موزه دفاع مقدس همدان/ اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت در همدان

دبیر ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه برای اجرای فاز ۵ و ۶ باغ موزه اعتبار ۱۷ میلیاردی مورد نیاز است، گفت: با تملک باغ مجاور باغ موزه، احداث مسجد و حسینیه که از نیازهای اساسی بزرگ باغ موزه است، آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷ - 21September 2014

بازدید 500 هزار نفری از باغ موزه دفاع مقدس همدان/ اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت در همدان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، سرهنگ پاسدار خلیل الهی تبار در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ستاد استانی گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۱۳ شهریور ماه شکل گرفت و ۲۶دستگاه عضو ستاد استانی در این جلسه برنامههای خود را برای پاسداشت این هفته ارائه کردند.

وی با بیان اینکه ۳۴ برنامه محوری در سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس طراحی و جهت اجرا به فرمانداران سراسر استان ابلاغ شده است، تصریح کرد: امسال سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس باشعار محوری ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا همزمان با رژه نیروهای مسلح استان آغاز میشود.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس استان همدان از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت سالروز گرامیداشت عملیات ثامن الائمه خبر داد و افزود: برگزاری شبهای خاطره با اجرای آب نمای موزیکال از ۳۱ شهریور ماه آغاز شده و استفاده از این برنامه برای عموم مردم و همشهریان عزیز آزاد میباشد.

وی با بیان اینکه در طول هفته دفاع مقدس پذیرش میهمان برای بازدید از باغ موزه به صورت نیم بها بوده و در روز جمعه چهارم مهرماه نیز به صورت رایگان است، افزود: برگزاری مراسم باشکوه زیارت عاشورا در جوار مرقد مطهر شهید گمنام در باغ موزه دفاع مقدس در سوم مهر ماه از برنامههای این هفته خواهد بود.

فیلمهای جشنواره فیلم مقاومت همزمان با سراسر کشور در همدان اکران میشود

سرهنگ الهی تبار با اشاره به انجام فعالیتهای فرهنگی ـ هنری با موضوع دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان عنوان کرد: برگزاری مسابقات متنوع و مختلف ورزشی از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری از دیگر برنامههای این هفته به شمار میرود.

وی با بیان اینکه خلبان امیر انصاری از خلبانان دوران دفاع مقدس سخنران پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته همدان خواهد بود، بیان کرد: پخش برنامههایی از باغ موزه به صورت شبانه و زنده از شبکه همدان نیز در راستای اطلاع رسانی به مردم از جمله برنامههای این هفته به شمار میرود.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان برپایی نمایشگاه عکس در سراسر استان، برگزاری مراسم عصر شعر و شب خاطره در سراسر استان، اکران فیلمهای جشنواره فیلم مقاومت همزمان با سراسر کشور در همدان، غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده معزز و معظم ایثارگران و شهیدان و تقدیر از سربازان نمونه نیروهای مسلح را از دیگر برنامههای هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی یکی از اهداف برنامههای هفته دفاع مقدس را مردم محور و مسجد محور بودن عنوان کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس در بین نماز ظهر و عصر ادارات و محلات از ایثارگران و خانوادههای شهدا تقدیر خواهد شد.

دبیر سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در همدان هم چنین از برگزاری همایش سنگرسازان بی سنگر در تجلیل از جهادگران خبر داد و یادآور شد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح برای تجدید بیعت با آرمانهای دفاع مقدس ۳۱ شهریور ماه برگزار میشود.

وی با بیان اینکه استان همدان در سالهای دفاع مقدس نقش محوری از خود به جای گذاشته است، بیان داشت: استان دارالمومین و دارالمجاهدین همدان پس از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه فعالیتهای فرهنگی نقش موثری داشته و پیشتاز است.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان در ادامه به عملکرد باغ موزه دفاع مقدس همدان اشاره کرد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس کار خلاقانه با ظرافت هنری و نگاه تاریخی بود که در استان شکل گرفت و امروز به عنوان ایده برتر در سطح کشور در حال انجام است.

چهار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار جلد کتاب از مجموعه 12 جلدی کارنامه تاریخی استان در انقلاب و جنگ تحمیلی به چاپ رسیده است، بیان کرد: مجموعه ترانه های کودکانه "بابام شده ستاره "در ۱۲ قطعه تولید شده که بسیار مورد استقبال مخاطبان واقع شده که مجموعهای نیز در حال ساخت انیمیشن است.

الهی تبار تأکید کرد: اگر حمایتهای جدی و شایسته از ظرفیتهای استان همدان صورت میگرفت همدان میتوانست به عنوان قطب فعالیتهای ویژه کودک و نوجوان در موضوع ارزشمند دفاع مقدس مطرح شود و تولیدات خود را به سطح کشور ارائه کند.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار فاز از ۶ فاز باغ موزه طراحی و انجام شده است، بیان کرد: تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از باغ موزه همدان بازدید کردهاند که این مرکز فرهنگی میتواند به عنوان قطب گردشگری ارزشمند خودنمایی کند.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان با اشاره به طرحهای اجرایی در فاز پنجم باغ موزه تصریح کرد: ایجاد قرارگاه زیرزمینی با فرم و سازهای دفاع مقدس در طول ۱۰۰ متر و ۹ غرفه و ساخت پاسگاه مرزی برای نمایش نقش نیروی انتظامی در سال های جنگ در حال اجرا میباشد.

وی بخش دیگر فاز پنجم باغ موزه را نمایش تقابل جنگ تن با تانک عنوان کرد و گفت: در این مرحله غربت و مظلومیت سال های ابتدایی جنگ به نمایش در می آید و حماسه ی شهید حسین فهمیده و مظلومیت شهر خرمشهر از نمادهای این طرح به شمار می رود.

فاز ۵ و ۶ باغ موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی است

الهی تبار با بیان اینکه برای اجرای فاز ۵ و ۶ باغ موزه اعتبار ۱۷ میلیاردی مورد نیاز است، افزود: با تملک باغ مجاور باغ موزه، احداث مسجد و حسینیه که از نیازهای اساسی و خلاء بزرگ امروز در باغ موزه است، آغاز می شود.

وی ساخت موزه پانوراما را فاز ششم این باغ موزه دانست و گفت: این مرحله که طراحی و مطالعات ان انجام شده و در انتظار تزریق اعتبارات ملی به میزان ۱۰ میلیارد تومان است در صورت عدم تحقق اعتبار از بخش خصوصی بهره گرفته می شود.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه ۸۵ هزار نفر از ابتدای سال تاکنون از باغ موزه بازدید کرده اند، بیان کرد: ۲۰ هزار نفر از بازدیدکنندگان به صورت رایگان پذیرش شده اند.

در پایان این نشست دفتر خبرگزاری دفاع مقدس افتتاح و هم چنین از سردیس روحانی شهید احمد هاشمی در محوطه باغ موزه رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار